מבית דרכי הוראה לרבנים

קפיצת הדרך לתפילת ותיקין בישראל

הרבה פעמים מדברים על נסים שקורים לצדיקים. אבל כשרואים את זה בעיניים ממש – זה אחרת. אין שום הסבר למה שקרה שם...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

על הסיוע הזה מספר גם איציק גולן מקרית שמואל: נסענו עם הרב זצ"ל לבודפשט לאיזה ענין ציבורי חשוב, ובדרך ביקרנו בכמה קברי צדיקים. בדרך חזרה נפרדנו וחזרנו במטוסים שונים. היינו קבוצה של אנשים וחלק מאיתנו חזר לארץ מוקדם מהרב. המטוס של הרב היה צריך לצאת שעה אחרינו ולהגיע ללוד שעה יותר מאוחר. לפי התוכנית של הטיסה, אנחנו הגענו לשדה התעופה שעתיים לפני הנץ החמה, מספיק זמן בכדי לעבור את המכס ולנסוע לירושלים להתפלל עם הנץ החמה.

המטוס של הרב היה אמור להגיע שעה אחרינו, מה שאומר שהרב יכול להתפלל שחרית עם הנץ החמה בשדה התעופה לוד בישראל. חששנו שלא יהיה מניין בנץ לרב, והחלטנו במטוס כי חלק מאתנו יישאר בשדה התעופה כדי שלרב יהיה מניין עם נחיתתו בישראל, שעה אחרינו.

הרבה פעמים מדברים על נסים שקורים לצדיקים. אבל כשרואים את זה בעיניים ממש – זה אחרת. אין שום הסבר למה שקרה שם, כי כשהגענו לשדה התעופה בישראל ראינו את הרב לפנינו בביקורת הדרכונים. זה היה פלא גמור, כי ידענו את השעה שבה הוא המריא בבודפשט וידענו שהוא טס במטוס רגיל ולא במטוס קונקורד מהיר. הוא יצא שעה אחרינו והגיע לפנינו.

אני איש עסקים, אדם ריאלי לגמרי. במו עיניי ראיתי את הרב מגיע לפנינו לישראל. אין לזה שום הסבר רציונאלי. בדקתי אחר כך את כל הפרטים וזה רק "קפיצת הדרך". אנחנו יודעים שהרב מאוד מקפיד להתפלל כל ימיו בנץ החמה. אנחנו גם יודעים ש"הקובע מקום לתפילתו, אלוקי אברהם בעזרו". לא ידענו עד כמה זה חשוב עד שראינו בחוש איך ארץ ישראל קפצה לקראתו של הרב. שיתפלל שחרית עם נץ החמה בבית המדרש שלו, בנחת ובשלווה.
(איציק גולן, גבעת-שמואל)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

רוח הקודש

עכשיו אתה מבין?

לא תכננתי לנסוע לחו"ל. אבל פעם אחת, אשתי ואני היינו חייבים לנסוע. נולד לנו נכד בחו"ל, ולפני רכישת הכרטיס שאלתי את הרב האם אוכל לנסוע לברית המילה…תשובתו של הרב הייתה: אשתך תיסע, ואתה תישאר בארץ !

בין אדם לחברו

ממתק למלכה

סיפור מרגש על ילדה שחשבה שלא נעים לעמוד בחברת הבנים כשאומרים "ימלוך" בשבת בבוקר, מצד שני גם על הממתק הטעים לא יכלה לוותר.. מי נחלץ לעזרתה?

קדושה

אברהם ושרה לא מתאימים

עמדנו שנינו נבוכים. לתשובה הזאת לא ציפינו. שאלנו אותו מה עושים במקרה כזה, וסוף-סוף סבא חייך ואמר: רגע, אני רוצה לבדוק משהו. לאחר כמה רגעים אמר לנו סבא: בדקתי את השמות של אברהם ושרה, ומצאתי שלפי הספר והחשבונות האלה, גם ביניהם אין התאמה.

שנות בחרותו

התמדה עצומה

בגיל שבע עשרה שנה בלבד סיים הרב את הש"ס בפעם הראשונה, ומאז עד סוף ימיו היה חוזר ומשנן את הש"ס מראשיתו לסופו.

ענווה

בן עלייה

ביקש ממני אחד המתפללים לעלות לתורה. אמרתי לו שהיום זו ה"עלייה" של כבוד הרב. הוא הלך מייד לכבוד הרב וביקש ממנו שיוותר לו כדי שהוא יעלה. כמובן שכבוד הרב ויתר לו והוא עלה…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה