מבית דרכי הוראה לרבנים

תורה קודמת לכל

כשהגיעה השעה שש אמר לי הרב: "נמשיך ללמוד". הזכרתי לו שהרבנית שתחיה אמרה שבשש מגיעה משלחת אישים חשובה ורמת דרג.. "הם הגיעו?", שאל הרב, וענה תוך כדי דיבור: "הם עוד לא הגיעו, אז אנחנו ממשיכים ללמוד"...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

תגיות:

סיפר הרב שאלתיאל: יום אחד ישבתי בבית הרב זצ"ל, עוזר להוציא לאור את דברי התורה של הרב. ידעתי כי יש לי זמן לעבוד עם הרב עד השעה שש בערב. בשעה שש הייתה צריכה להגיע אליו נבחרת של אישי ציבור חשובים ביותר מחוץ לעיר. אך כנראה שהפגישה הזאת הייתה על דברים ריקים מתוכן, והם לא היו כל כך חשובים בעיני הרב כמו דברי התורה שהיינו עסוקים בהם באותה שעה.

כשהגיעה השעה שש אמר לי הרב: "נמשיך ללמוד". הזכרתי לו שהרבנית שתחיה אמרה שבשש מגיעה משלחת אישים חשובה. "הם הגיעו?", שאל הרב, וענה תוך כדי דיבור: "הם עוד לא הגיעו, אז אנחנו ממשיכים ללמוד". פסק וחזר אל הגמרא.

לאחר כמה דקות נכנסה הרבנית ואמרה: "האנשים שהזמינו תור צריכים להגיע בכל רגע". אמרתי לה שהרב החליט להמשיך בלימוד עד שהם מגיעים. "אבל הם צריכים להגיע בכל רגע!", תמהה הרבנית. "הם לא מגיעים עכשיו", השיב לה הרב בהחלטיות, "הם לא יכולים להגיע עכשיו! אנחנו ממשיכים ללמוד, כשהם יבואו – נדבר".

הדקות חלפו, השעות נקפו, אך הם עדיין בוששו לבוא. הרבנית, שיודעת עם מי יש לה עסק, נכנסה שוב ושאלה: "הם עוד לא הגיעו?". הספקנו ללכת להתפלל מנחה, ורק כשחזרנו התקבלה שיחה שבה דיווחו אנשי המשלחת שהיה פקק בכביש החוף, והם נתקעו ולא היו יכולים להתקדם. כשהסתיימה השיחה, נכנסה הרבנית לחדר ושאלה-אמרה לרב: "אתה תקעת אותם!".

הרב חייך. כדרכו.
(הרב אהרון שאלתיאל, עורך "קול צופייך")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

בין אדם לחברו

היזהרו על הכהנים

על חכמת ניגון המקאם (סולם וניגון מוזיקלי) בתפילה אבל יותר מכך על חכמת האדם…

נקיות

פלפלתא חריפתא

אמר הבבא סאלי לרב: אם אתה לא אוכל, לפחות תשתה! ומזג לרב כוס ערק. הרב, שלא היה רגיל לשתות משקאות חריפים כלל, בירך ושתה והיה חריף לו מאוד. רצה להפיג את החריפות, הגישו לפניו פלפלין, בירך וטעם והייתה חריפותן קשה מהערק!

תורה

לכל תשובה שאלה

אמרתי לו לכתוב את השאלות שלו על דף, לבוא לשיעור ולראות האם אחרי השיעור יישארו לו שאלות או רק תשובות. חברי עשה כך, ובאמת אחרי השיעור הוא הוציא את דף השאלות וראה שעל כל שאלותיו היו לו תשובות. זה היה מפליא.

בית נאמן בישראל

ענבי הגפן

בשנת תשי"ג, התחתן הרב עם הרבנית הצדקנית מרת צביה תליט"א, בתו של הגאון רבי נסים דוד עזראן זצוק"ל, שהיה בנו של הגאון רבי שמואל עזראן זצוק"ל וחתנו של הגאון רבי יוסף שלוש זצוק"ל.

הרב הראשי לישראל

ההכתרה

שלושה חודשים לאחר הבחירה, ביום ב' לחודש תמוז תשמ"ג נערך מעמד הכתרתו של הרב לכהונת הרב הראשי לישראל והראשון לישראל. כמסורת שנמשכה מאות בשנים.

רוח הקודש

היה גידול?

לא הבנתי למה התכוון הרב עד שהגעתי לניתוח. בבדיקות שעברתי בסמוך לניתוח לא היה כל סימן ורמז לגידול. זה היה מפליא איך הגידול נעלם לו.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה