מבית דרכי הוראה לרבנים

תורה קודמת לכל

כשהגיעה השעה שש אמר לי הרב: "נמשיך ללמוד". הזכרתי לו שהרבנית שתחיה אמרה שבשש מגיעה משלחת אישים חשובה ורמת דרג.. "הם הגיעו?", שאל הרב, וענה תוך כדי דיבור: "הם עוד לא הגיעו, אז אנחנו ממשיכים ללמוד"...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

תגיות:

סיפר הרב שאלתיאל: יום אחד ישבתי בבית הרב זצ"ל, עוזר להוציא לאור את דברי התורה של הרב. ידעתי כי יש לי זמן לעבוד עם הרב עד השעה שש בערב. בשעה שש הייתה צריכה להגיע אליו נבחרת של אישי ציבור חשובים ביותר מחוץ לעיר. אך כנראה שהפגישה הזאת הייתה על דברים ריקים מתוכן, והם לא היו כל כך חשובים בעיני הרב כמו דברי התורה שהיינו עסוקים בהם באותה שעה.

כשהגיעה השעה שש אמר לי הרב: "נמשיך ללמוד". הזכרתי לו שהרבנית שתחיה אמרה שבשש מגיעה משלחת אישים חשובה. "הם הגיעו?", שאל הרב, וענה תוך כדי דיבור: "הם עוד לא הגיעו, אז אנחנו ממשיכים ללמוד". פסק וחזר אל הגמרא.

לאחר כמה דקות נכנסה הרבנית ואמרה: "האנשים שהזמינו תור צריכים להגיע בכל רגע". אמרתי לה שהרב החליט להמשיך בלימוד עד שהם מגיעים. "אבל הם צריכים להגיע בכל רגע!", תמהה הרבנית. "הם לא מגיעים עכשיו", השיב לה הרב בהחלטיות, "הם לא יכולים להגיע עכשיו! אנחנו ממשיכים ללמוד, כשהם יבואו – נדבר".

הדקות חלפו, השעות נקפו, אך הם עדיין בוששו לבוא. הרבנית, שיודעת עם מי יש לה עסק, נכנסה שוב ושאלה: "הם עוד לא הגיעו?". הספקנו ללכת להתפלל מנחה, ורק כשחזרנו התקבלה שיחה שבה דיווחו אנשי המשלחת שהיה פקק בכביש החוף, והם נתקעו ולא היו יכולים להתקדם. כשהסתיימה השיחה, נכנסה הרבנית לחדר ושאלה-אמרה לרב: "אתה תקעת אותם!".

הרב חייך. כדרכו.
(הרב אהרון שאלתיאל, עורך "קול צופייך")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

לאחר פטירתו

חלום של ערבית

בוקר אחד התקשר אלי הבעל וסיפר לי שהוא חלם בלילה את הרב מרדכי אליהו זצ"ל בא אליו בחלום ואומר לו: תקפיד על תפילת ערבית ובעזרת ה' יהיו לכם ילדים משלכם!

רוח הקודש

ברכה בלי לברך

מנהל קופת-החולים סידר לנו למחרת בבוקר בדיקת אולטרסאונד דחופה בבית-חולים "הדסה" הר-הצופים. בשעה 04:00 לפנות בוקר נסענו עם בתנו הראשונה, שהייתה בת שנה, לרב מרדכי אליהו זצ"ל. היה זה ערב ראש השנה, והעומס היה אדיר. היינו בספק רב אם נוכל בכלל להתקרב לרב.

טהרה

היכל הנגינה קרוב להיכל התשובה

התחלתי לראות את ברכת הרב פועלת. לאחר כמה זמן הם אמרו לי: אנחנו מניחים תפילין בכל יום. כך לאט לאט החלו שני התלמידים הללו לקיים מצוות ולשמוע שיעורי תורה. גם היום הם הולכים יחד, האחד חזן מבוקש עטור זקן, והשני תמיד מלווה אותו בקולו הנאה…

רוח הקודש

האולטרסאונד הכי טוב

לאחר שבוע וחצי אשתי פנתה לבדיקות. "אין שום התפתחות", הרופא דבק בגרסתו לנוכח מראה האולטרסאונד, "כל יום שהעובר עדיין ברחמך עושה רק נזק, אין עוד מה לעשות". החלטנו להתקשר לאחר הפרופסורים שהרב נתן לנו את מספר הטלפון שלו. סיפרנו לו על המקרה שלנו, ולאחר שהוא שמע שהרב אליהו הוא שהפנה אותנו אליו אמר: " פגישה ראשונה אצלי עולה 7,000 שקלים, אבל אם הרב אליהו אמר לכם שהוא רואה עובר שמתפתח – אין טעם שתבואו אלי, חבל על הכסף שלכם!". רצינו להיות בטוחים בדבריו, אך הוא חתם את הנושא: "אם הרב אליהו ראה – זה האולטרסאונד הכי טוב!".

לאחר פטירתו

גם ציפור מצאה בית

בערב יום כיפור לאחר פטירת הרב הלכתי לציון של הרב ואמרתי לו: כבודו אמר לי לקנות בית, אני מנסה שנתיים ולא מצליחה. אני מבקשת מהרב שיקיים את הבטחתו ואני אארגן קבוצה של בנות שתעשה משהו לעילוי נשמת הרב…

טהרה

נס פך השמן

הרבנית שמעה ונדהמה: "איך אפשר לחלק לכל עשרות האנשים שיש כאן מאותו בקבוקון קטן?", אך הרב הרגיע אותה ואמר לה שיחלק להם עם כפית. זה עדיין לא יספיק, חשבה הרבנית, אבל לא אמרה דבר…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה