מבית דרכי הוראה לרבנים

ברכה בלי לברך

מנהל קופת-החולים סידר לנו למחרת בבוקר בדיקת אולטרסאונד דחופה בבית-חולים "הדסה" הר-הצופים. בשעה 04:00 לפנות בוקר נסענו עם בתנו הראשונה, שהייתה בת שנה, לרב מרדכי אליהו זצ"ל. היה זה ערב ראש השנה, והעומס היה אדיר. היינו בספק רב אם נוכל בכלל להתקרב לרב.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הסיפור שלנו קשור לבתנו עטרה יהודית שתחיה, בתנו השנייה. כשאשתי הייתה בתחילת החודש התשיעי, נתבקשנו לבצע בדיקת אולטרסאונד שגרתית להערכת משקל.

בבדיקה נאמר לנו שעצם הירך של העובר קצרה, והילד יצא גמד. מיותר לציין שהיינו בשוק, לא ציפינו לזה. בסקירת המערכות לא נאמר לנו דבר בכיוון זה.

מנהל קופת-החולים סידר לנו למחרת בבוקר בדיקת אולטרסאונד דחופה בבית-חולים "הדסה" הר-הצופים. בשעה 04:00 לפנות בוקר נסענו עם בתנו הראשונה, שהייתה בת שנה, לרב מרדכי אליהו זצ"ל. היה זה ערב ראש השנה, והעומס היה אדיר. היינו בספק רב אם נוכל בכלל להתקרב לרב.

כיוון שהמקרה שלנו היה מסוג פיקוח נפש, זכינו להיכנס לרב בלי תור. הרב קרא את הדוח הרפואי ושאל אותנו לאן אנחנו הולכים עכשיו, והשבנו שאנחנו בדרכנו לסקירה חוזרת ב"הדסה" הר-הצופים.

הרב אמר: אני מבקש שפרופסור יגל יבדוק אותך, ושיתקשר אלי. שנה טובה. זהו! קיווינו שהרב יאמר שזה לא נכון, שזה שטויות או שיהיה בסדר, אבל הוא לא האריך ולא אמר דבר.

ב"הדסה" אמרו שהכול תקין ב"ה. מששאלנו אותם האם יכולים להיות הבדלים בין מכשירי הבדיקה, הם אמרו שלא ולא יכלו להסביר מה קרה. אבל אנחנו ידענו. היום, ב"ה, הילדה כבר בת 13 שנים והיא כבר יותר גבוהה מאמה.
(גלית וגלעד תאנה, פני-חבר)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

טהרה

כגודל הדירה – גודל המצווה

לרב זצ"ל הייתה חשובה מאוד מצוות יישוב הארץ. כשהיו פונים אל הרב לגבי קניית מגרש לבנות עליו בית, היה הרב אומר: "זו מצוות יישוב ארץ ישראל – על כן יש לקנות את הכי גדול"…

סיפורים מהעולם הבא

תיקון נשמות נפטרים

לפתע ראינו שהרב לא נמצא רק אתנו. הוא מתפלל על כלל ישראל שחיים פה עכשיו. הוא שם את לבו להתפלל גם על נשמות מדורות עברו שנמצאות בעולם העליון.

לאחר פטירתו

גם ציפור מצאה בית

בערב יום כיפור לאחר פטירת הרב הלכתי לציון של הרב ואמרתי לו: כבודו אמר לי לקנות בית, אני מנסה שנתיים ולא מצליחה. אני מבקשת מהרב שיקיים את הבטחתו ואני אארגן קבוצה של בנות שתעשה משהו לעילוי נשמת הרב…

תורה

רבע ושליש של בלוק קרח שהמיסו את הלב

המסר האדיר שקיבל המוכר קרח : מי שמכבד את אשתו – סופו להתעשר… הדברים הללו עשו רושם רב על מוכר הקרח, שראה את הכבוד שנוהג הרב באשתו למרות שהיה מדובר בפרוטות, והוא זכר אותם שנים רבות…

קדושה

מלחמת בני האור בבני החושך

שמתי את הרכב במוסך ובאתי לספר לרב מרדכי אליהו מה שקרה לנו. הוא אמר לי: "השטן מתנכל לך. בכל פעם שתיסע לדבר של קדושה – יהיו לך תקלות. אם תוותר על המשימה הקדושה – הרכב ייסע ללא בעיות".

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה