מבית דרכי הוראה לרבנים

ההבטחה שקוימה

בצער הלכנו לבשר את הבשורה הקשה הזאת לרב. שאלנו את הרב מה עלינו לעשות והיכן הם ספרי התורה ואיך נתפלל בלי ספרי תורה. הרב בירך אותנו שהגניבה תחזור. למעשה הוא הבטיח לנו ואמר: "ספרי התורה יחזרו שלמים בלי שום שריטה". הרב הוסיף והבטיח לנו, שעוד יהיו לנו כפליים ספרי תורה!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

יש לנו בית-כנסת שנקרא "כתר אליהו", והוא נוהג על-פי הפסקים של מרן הרב מרדכי אליהו זצ"ל. הקמנו אותו עוד בימי חייו של הרב. בנינו אותו מכספנו, והרחבנו אותו עוד ועוד לנוכח מספר המתפללים הגדול שהצטרף אלינו עם הזמן. כך התאספו בבית-הכנסת שלנו חמישה ספרי תורה מהודרים, תרומתם של המתפללים.

יום אחד הגענו לבית-הכנסת וחשכו עיננו. בית-הכנסת נפרץ, ומתוכו נגנבו חמשת ספרי התורה. זה היה כאב גדול. מלבד הכאב הכספי הענק, זה כאב לב גדול לראות את בית-הכנסת כך, מחולל ופגוע. ומי יודע מי הם אותם ערלי לב שהעזו לפרוץ אל הקודש פנימה!

בצער הלכנו לבשר את הבשורה הקשה הזאת לרב. שאלנו את הרב מה עלינו לעשות והיכן הם ספרי התורה ואיך נתפלל בלי ספרי תורה. הרב בירך אותנו שהגניבה תחזור. למעשה הוא הבטיח לנו ואמר: "ספרי התורה יחזרו שלמים בלי שום שריטה". הרב הוסיף והבטיח לנו, שעוד יהיו לנו כפליים ספרי תורה.

אני זוכר את עצמי שנה שלמה בא אל הרב פעם אחר פעם ושואל אותו על ספרי התורה שנגנבו, והוא היה חוזר ואומר לי את אותה התשובה: הם שלמים. הם יחזרו ויהיו לך כפול ספרי תורה. בחינת "שְׁנַיִם יְשַׁלֵּם".

לא היה קל להפעיל בית-כנסת שנה שלמה בלי ספרי תורה, אך התחזקנו מהבטחת הרב. כל יום שעבר הרחיק מאתנו את הסיכוי הריאלי שספרי התורה יחזרו. הגנבים בוודאי חיפשו כל דרך לשנות את זהות ספרי התורה ולמכור אותם בארץ או מחוצה לה. חששנו שספרי התורה הולכים ומתרחקים מאתנו.

זה קרה אחרי שנה. המשטרה הודיעה לנו שמצאו כמה ספרי תורה שנראים להם כמו ספרי התורה שלנו. באנו לראותם, וכמו שהרב אמר, הם היו "שלמים בלי שום שריטה". ממש כמו שהוציאו אותם מבית-הכנסת – כך הם חזרו. כמובן שהחזרנו אותם למקומם בכבוד גדול.

תמיד ידענו שהרב מקיים את דברו, וראינו במו עינינו איך החלק הראשון של ההבטחה קוים. עכשיו חיכינו להמשך ההבטחה של הרב, על כך שנקבל כפליים. זה קרה שנה אחרי פטירתו של הרב. עכשיו יש לנו עשרה ספרי תורה מהודרים בבית-הכנסת, סגורים על מנעול ובריח. "וַיֹּאמֶר בָּרוּךְ ה' אֱלֹקֵי אֲדֹנִי אַבְרָהָם אֲשֶׁר לֹא עָזַב חַסְדּוֹ וַאֲמִתּוֹ מֵעִם אֲדֹנִי".
(שלום כהן, גבאי בית-הכנסת "כתר אליהו")

ישלח דברו וירפאם

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

הרב הראשי לישראל

ההכתרה

שלושה חודשים לאחר הבחירה, ביום ב' לחודש תמוז תשמ"ג נערך מעמד הכתרתו של הרב לכהונת הרב הראשי לישראל והראשון לישראל. כמסורת שנמשכה מאות בשנים.

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

"ואל תקרב אל פתח ביתה"!

כשהיה הרב באחת הקהילות הגדולות בארצות הברית, בא יהודי חשוב והזמין אותו להשתתף בברית מילה שהוא עורך לבנו, ואף כיבד את הרב שישמש סנדק וימולו את הרך הנולד על ברכיו.

קדושה

קידוש טרם קידושין

הסבא שלך עשה אתנו טובה גדולה. בתי כבר עברה את גיל שלושים ועדיין לא נישאה. היינו מודאגים. באתי אל הרב ושאלתי אותו מה לעשות. הרב שאל אותי האם עשינו לבתנו סעודת הודיה כשהיא נולדה, והשבתי שעשינו. הרב המשיך ושאל: האם הסעודה הייתה ממש על לחם, או רק עוגיות ושתייה? השבתי לו: הרב יודע, כמו שעושים לבת. קידוש.

תורה

הארת ראש-חודש

יהודי קשיש וירא שמיים גדול מתרעם על האנשים ששוכחים להזכיר בראש חודש "יעלה ויבוא" תמיהתו גדולה שבעתיים על כך שאותם יהודים גם אינם מרגישים הארה של ראש חודש… את התשובה לכך קיבל מהרב עוד באותו יום

דרכי הלכה

הלכה בכל דבר

כל הליכותיו של הרב, מכוונות לאורה של הלכה והיה בוחן כל מאורע וכל התנהגות לפי התוצאה ההלכתית.

טהרה

נס פך השמן

הרבנית שמעה ונדהמה: "איך אפשר לחלק לכל עשרות האנשים שיש כאן מאותו בקבוקון קטן?", אך הרב הרגיע אותה ואמר לה שיחלק להם עם כפית. זה עדיין לא יספיק, חשבה הרבנית, אבל לא אמרה דבר…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה