• בארון היה נס שהיה נושא את נושאיו. מדוע היו צריכים להיות מוטות לנשיאת הארון ? ועוד- למה הורידו את הבדים מהארון בשעה שנסעו ולא השאירו אותם על הארון? אלא הדבר בא לרמז על לומדי התורה ומנהיגי העם שתמיד יהיו מחוברים וקשורים לארון- לתורה.
• הארון היה עם כרובים עליו שפניהם היו איש אל אחיו. הדבר בא לרמז על האחדות שצריכה להיות תמיד בין כל חלקי העם גם אם כל אחד נמצא בכיוון אחר של המפה. דבר זה נרמז גם במנורה- שלמרות שהיו לה נרות שונים היא הייתה עשוייה מקשה אחת, וגם בקרשי המשכן- שלמרות שהיו קרשים שונים, היה בריח תיכון שעבר בין כולם וחיבר את כולם לאחד.
• בפורים אין אומרים בו הלל כיוון שהגמרא אומרת שקריאת המגילה היא ההלל עצמו. אך מה יעשה אדם שאין לו מגילה כשירה ? ומה יעשה עם ברכת שעשה ניסים ושהחיינו ?
• נשים היו גם בנס של פורים ולכן גם הם שומעות מגילה. אישה שרוצה לקרוא מגילה בעצמה, האם מותר לה? והאם יכולה להוציא אחרים ידי חובה. החובה מיוחדת שיש לאשה להיזהר כשרוצה לבוא לבית הכנסת לשמוע מגילה שלא ייצא שכרה בהפסדה שכשתבוא עם הילדים לבית הכנסת הדבר יפריע לשאר המתפללים.