• כשעם ישראל עמלים בתורה זוכים לברכות הן בצד הפרטי והן בצד הכללי. בקיום התורה ובלימוד התורה בעמל זוכים לראות איך הארץ מגדלת פירות ואיך אפשר לשבת בארץ לבטח בי שום חשש מאויבים מסביב.
• רבי שמעון בר יוחאי היה עמל בתורה, ולא פחד לומר את האמת. בשל כך הרומאים רצו להרוג אותו כי הם פחדו שהרעיון שלו יתפשט ויחלחל לתוך עוד חלקים בעם שיכולים למרוד במלכותם. רשב"י לא חזר בו מהדברים והתחבא במערה שלוש עשרה שנים עד שיכל לצאת.
• ישנה מחלוקת בגמרא בעניין זמנה של קריאת שמע ולמעשה זמנה של קריאת שמע של ערבית הוא עד עמוד השחר. אמנם זמנה של קריאת שמע של שחרית בדיעבד הוא משיראה את חברו בריחוק ארבע אמות ויכירנו שהוא מעט אחרי זמן עלות השחר. אמנם דעתו של רשב"י היא שבשעת הדחק יכול לקרוא את קריאת שמע של ערבית גם אחרי עמוד השחר, וכתבו הפרשנים שהסיבה לכך היא שהקב"ה נתן בידי חכמים לקבוע עד מתי הוא זמן של "בשכבך".
• ישנה מחלוקת בין רבי יהודה לרשב"י בדיני מוקצה. דעתו של רשב"י שאין מוקצה בשבת, פרט למקרים מיחדים. וכתבו הדרשנים שכוונתו של רשב"י היא שאין שום יהודי מוקצה ולא יידח ממנו נידח ותמיד יוכל לחזור בתשובה. בסיום השיעור מדבר הרב מעט על דיני "ביטול כלי מהיכנו" בשבת.