הייתי פעם בגליל במטעים של יינות רמת הגולן. אז את המטעים הם נטעו בקצה הגבול בגבול סוריה. באתי לשם לעשות פידיון נטע רבעי ואני רואה ענבים קטנים אדומים קטנים ואדומים.
אני לא ראיתי זה חידוש, אני לא ראיתי בחיים שלי ענבים קטנים אדומים. אמרו לי זה ענבי יין, מזה עושים יין. לומדתי ככה מצב, ואני אברך, מורד קריאת, ואני אברך גם שהחיינו וגם לפני כן אני עושה פידיון נטע רבעי. אז באתי לשם אז בואו שם גם רכב, גם פרשים גם חיילים, גם שוטרים, גם ציבור. זה היה על הגבול. פתאום שומעים אזעקה למעלה אצל הסורים שמזעקים ובאים חיילים באים צבא, ומתקשרים לקצין הקשר מה אתם רוצים להלחם אצלנו, מה קרה? אז ראינו את קצין הקשר אמרו לו והרב בא לכאן לברך על זה, גם מברך אותנו. אז למעלה צועקים בריקנה (ערבית), תברך גם אותנו. מה אני יברך אותם? אז מה, אז אני יאמר בעברית לא יבינו, בערבית אמרתי להם אם אתם תהיו טובים עם עם ישראל הקדוש יהיה אתכם טוב. זה ברכה, אם הם טובים, השאלה אם הם טובים או לא זאת אומרת כן לומר, אם לא יהיו טובים, אז לא יהיו טובים. אז אני אומר, אחר כך, מה אתה עושה? אנחנו עומדים על הפירות האלה? אמרו גם תברך על הפירות שלנו. גם לפירות שהם מגדלים וזה. אמרתי, אני לא יכול לברך כי אתם אוכלים את זה בלי ברכה אמרו מה זה בלי ברכה אתם לא אומרים ישתבח שמו של הקב"ה אמרו אנחנו מברכים. אנחנו אומרים, שאוכלים דבר אנחנו אומרים בערבית, מברכים ומודים. זאת אומרת, אם אתם מודים להקדוש ברוך הוא אז אתם יכולים לאכול בלי מעשר. אומרים תרומה מעשר מה זה? לא יודעים מה שאני אמרתי להם. מהדין ככה יכול לאכול, אבל אני לא יכול לאכול בלי מעשר ובלי תרומה, אני לא אקבל את הדבר הזה כולו.