• בתפילת מוסף של חג הפסח מתחילים להגיד "מוריד הטל" בברכת מחיה המתים. ההזכרה בברכה זו היא כיוון שאם אין גשם וטל אין חיים, וכן עתיד הקב"ה להוריד טל של תחיה להחיות בו את המתים.
• כשעם ישראל הלכו במדבר הם אכלו מן. ומכיוון שכל יום ירד להם מן חדש והם לא סמכו על המן שירד מאתמול היה להם מבחן גדול באמונה בהקב"ה לראות שבאמת הם סומכים עליו שיזון אותם כל יום מחדש. המן היה נבלע באיבריהם והפך להיות חלק מהם כך שמה שהזין אותם היה לחם מהקב"ה.
• כשאדם נמצא בשנות בחרותו והוא עוד צעיר הוא יכול לקנות לעצמו מידות והנהגות שיהפכו להיות חלק ממנו ויהיו לו לטבע, וכך שיגדל יוכל לקיים את מצוות ה' בצורה טבעית.
• בתפילה במוצאי שבת אדם מוסיף בברכת אתה חונן את נוסח "אתה חונננו" המדבר על ההבדלות שהקב"ה עשה בעולם וביניהם הבדלה בין קודש לחול. כיום, שיש בנוסח זה גם בקשה, אדם ששכח להגיד אותו בברכת "אתה חונן" יכול לאומרו בברכת "שמע קולנו".
• אדם ששכח לומר "מוריד הטל" ונזכר לאחר שסיים ברכת "אתה קדוש" צריך לחזור לראש התפילה, אך אם הוא מספוק אם אמר "מוריד הטל" ישנה מחלוקת אם חוזר, ולכן טוב שאדם יאמר תשעים פעמים "אתה רב להושיע מוריד הטל" כדי שלשונו תהיה רגילה בנוסח זה ואז גם אם הוא מסתפק יוכל לסמוך על שגירות לשונו ואינו יצטרך לחזור.