מבית דרכי הוראה לרבנים

הניתוח התבטל, החולה בריא ושלם

חתני התקשר אלי בבקשה שאשאל את הרב זצ"ל מה לעשות. תשובת הרב הייתה כי אין צורך בניתוח. הילד יצא מייד בריא מבית-החולים. ירדתי מהמשרד ותוך דקות הייתי בבית-החולים, שם אני רואה את הנכד רץ ומשחק במסדרון. כשראה אותי הנכד הוא אמר לי: שלחו אותנו הביתה.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הסיפור הזה של שלום כהן הוא לא סיפור חד-פעמי. יש סיפורים כאלה בספרים הקודמים, וגם היום אנו שומעים סיפורים כאלה לרוב. אחד מהם מספר ר' עזרא ברנע, החזן בבית-הכנסת של הרב אליהו זצ"ל.

באחד הימים נכדנו חש ברע, ואביו לקח אותו לחדר מיון. שם אמרו שיש לנתח אותו מייד, וקראו כבר למנתח ולרופא נוסף שיבדקו אותו. בדקו גם הם ואמרו שצריך ניתוח דחוף.

חתני התקשר אלי בבקשה שאשאל את הרב זצ"ל מה לעשות. תשובת הרב הייתה כי אין צורך בניתוח. הילד יצא מייד בריא מבית-החולים. ירדתי מהמשרד ותוך דקות הייתי בבית-החולים, שם אני רואה את הנכד רץ ומשחק במסדרון. כשראה אותי הנכד הוא אמר לי: שלחו אותנו הביתה.

לא הבנתי איך זה קרה. הרי לפני שעה אמרו שלושה רופאים בכירים שצריך ניתוח דחוף, ואחרי שעה הם אומרים שאין כלום ומשחררים הביתה? מדוע לא משאירים את הילד לביקורת?

נכנסתי לחדר הרופאים ושאלתי את חתני מה קרה, והוא אמר לי את מה ששיערתי. ממש באותן דקות שבהן דיברתי עם הרב, הרופאים בדקו פעם נוספת את הילד והתפלאו לראות שהילד בריא לחלוטין.
(ר' עזרא ברנע, חזן בית-הכנסת "היכל יעקב")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

ענווה

צחוק עשה לי אלוקים

פעם נשאלה הרבנית צביה אליהו שתחיה: מה הייתה תגובתו של בעלך הרב זצ"ל לאחר שהיה פועל מופתים או אחרי שהיה רואה את תגובת הסובבים לאותו מופת?

נקיות

כשאליהו הנביא איחר

בהגיעי לאולם באיחור כל כך גדול מצאתי אנשים קצרי רוח. חלקם הסתכלו עלי במבט מאשים, מבט ששואל: איך העזת לאחר כל כך הרבה? וחלקם אף שאלו אותי אם אני יודע שהרב אליהו ממתין לי כבר שעה וחצי…

תורה

יותר חשוב ממלך ספרד

זוג צעיר יוצא מגוש קטיף על מנת לזכות שמרן הרב יקצוץ בשערות ילדם בן השלוש – "חלאקה". אך הזוג איחר בחצי שעה… לא רק שהזוג מתקבל אלא שמתברר להם שהילד שלהם יותר חשוב ממלך ספרד בכבודו ובעצמו…

תורה

הרב אליהו בודק ההדסים

בצעירותו של הרב, לא מצא הדסים מהודרים כלבבו, ועמד ללכת לדוכן אחר לחפש שם, אמר לו בעל הדוכן: מה אתה מחפש כל כך הרבה? הרב אליהו בדק את כל ההדסים האלה ואמר שהם כשרים….

נקיות

למה לא היית הבבא סאלי?

הבבא סאלי היה בדורנו, ודבר זה יכול לחייב כל אחד, ויבואו אליו בתביעה: מדוע לא היית כמו הבבא סאלי? ואם לא בדרגה שלו אז לפחות חמישים אחוז או עשרים אחוז כמוהו.

הרב הראשי לישראל

הבשר שהוחלף בטעות

סיפור דומה סיפר יהודי ששימש כמשגיח בבית המלון 'קיסר' בירושלים:

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה