מבית דרכי הוראה לרבנים

רבע ושליש של בלוק קרח שהמיסו את הלב

המסר האדיר שקיבל המוכר קרח : מי שמכבד את אשתו – סופו להתעשר... הדברים הללו עשו רושם רב על מוכר הקרח, שראה את הכבוד שנוהג הרב באשתו למרות שהיה מדובר בפרוטות, והוא זכר אותם שנים רבות...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

קרוב לעשר שנים מאז נישואיו ישב הרב זצ"ל ולמד תורה מבוקר עד ערב, והרבנית צביה חנה שתחיה פרנסה את המשפחה.

מובן שהם חיו בצמצום והוציאו רק את ההוצאות שהם היו חייבים. ובאמת, בשנים הראשונות לא היה להם כסף אפילו לקנות מקרר. הם היו קונים קרח ממוכר הקרח שהיה עובר ברחוב על עגלה עם סוס ומוכר לכל מי שאין לו מקרר.

כשהרבנית הייתה קונה קרח, היא הייתה לוקחת רבע קובייה, וכשהרב היה קונה קרח הוא היה לוקח שליש קובייה. כששאל אותו המוכר למה הוא לוקח שליש ואשתו לוקחת רבע, השיב לו הרב הצעיר: אני רוצה שלאשתי יהיה יותר נוח ושלא תצטרך להצטמצם. הרב הסביר לו את מה שכתוב בגמרא כי מי שמכבד את אשתו – סופו להתעשר. כנראה שהדברים הללו עשו רושם רב על מוכר הקרח, שראה את הכבוד שנוהג הרב באשתו למרות שהיה מדובר בפרוטות, והוא זכר אותם שנים רבות.

לימים נעשה הרב מרדכי אליהו לרב ראשי לישראל, ואותו מוכר קרח נעשה השומר בכניסה לרבנות הראשית. כשראה מוכר הקרח את הרב נכנס בשערי הרבנות הראשית, עם כל הכבוד סביבו, הוא שם לב שזהו אותו בחור צעיר שלקח ממנו שליש קוביית קרח במקום רבע. גם הרב עצמו הבחין מייד שהשוער הוא אותו מוכר קרח מימים עברו ומייד ניגש ללחוץ את ידו.

התרגש השוער עד מאוד ולא היה יכול להוציא מפיו יותר משתים-שלוש מילים, ואלו הן: אהה… רבע ושליש!

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

יראת חטא

שאלת חלום

בערב פסח אחד הרב קם באמצע הלילה ואמר לרבנית: יש חמץ בבית. הרבנית זינקה מהמיטה ואמרה: עבדתי כל כך קשה לפסח כדי שיהיה לנו חג כשר, אם יש חמץ אני לא נשארת בבית הזה לדקה אחת. נלך לילדים..

תורה

הארת ראש-חודש

יהודי קשיש וירא שמיים גדול מתרעם על האנשים ששוכחים להזכיר בראש חודש "יעלה ויבוא" תמיהתו גדולה שבעתיים על כך שאותם יהודים גם אינם מרגישים הארה של ראש חודש… את התשובה לכך קיבל מהרב עוד באותו יום

פרקי ילדות

לא נוגע בבשר

כאשר היה הרב ילד בן אחת עשרה בלבד, קיבל על עצמו שלא לאכול בשר בהמה לעולם

רוח הקודש

ואלה שמות

אשר אחותי עלתה עם אמנו ממרוקו, היא נקראה בשם אחר. כשהגיעה לארץ, שינו לה את השם ובאמת יש לה שני שמות. חזרנו אל הרב עם שני השמות, המקורי והחדש, הרב בירך אותה ו"דעתו נחה"…

תורה

ולב אלמנה ארנין

הפעם ניגש עוזרו של הרב אל הרב ואמר בשקט: "כבוד הרב, כבר היינו בדרך לברית". "ומה עם לב אלמנה?" – רמז לו הרב. לקיים מה שנאמר: "ולב אלמנה ארנין!".

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה