מבית דרכי הוראה לרבנים

נשותינו – עטרת ראשנו

תמיד הרב היה מעודד את נשות ישראל ישראל ללמוד והתפתח ולהחכים - הכבוד הגדול שמרן העניק לנשות ישראל הצדקניות עד שכינה אותן "כתר לראשינו"!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הרב זצ"ל היה מאוד מקפיד בכבודן של הנשים שהיו באות לבית הכנסת להתפלל והיה מקפיד תמיד לברך אותן בצאתו מהתפילה או מהשיעור. בכל שמחת תורה הוא היה מקפיד שהן תוכלנה לראות את שמחת התורה ולא יסתירו להן. והיה ניכר שהוא נוהג בהן כבוד כמו שהיה נוהג בכל אדם.

כשהיו שואלים אותו, הוא תמיד היה מעודד נשים ללמוד ולהתפתח. שתעסוקנה בזיכוי הרבים בכל מעשה של חינוך הדרכה והוראה, סיעוד וחסד.

פעם סיפר שכאשר היה בביקור בקהילות יהודיות בארה"ב, התייחס להתרסות הקהילות הרפורמיות בעניין המחיצה בבית-הכנסת, המפרידה בין נשים לגברים. אמר רבנו: כשהם יושבים יחד גברים עם נשים ומתפללים, הם חושבים שהם נוהגים כבוד באשה וזה לגמרי הפוך. אם הם באמת מתפללים בכוונה. זה העלבון היותר גדול לנשים. יושבים לידן ולא מתייחסים אליהן.

אנחנו מכבדים את הנשים שלנו, אנחנו בונים את בתי-הכנסת שלנו כשעזרת הנשים בקומה העליונה; נשותינו הן ממעל לנו, עטרה לראשנו…
(יסכה בוחניק, מרצה במכללה לבנות, ירושלים)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

פרקי ילדות

אינני יתום! גם לי יש אבא!

סמוך להסתלקותו של רבי סלימאן, כשהרב עוד היה תלמיד ב'כותאב' הגיע אחד הנדיבים לבקר בישיבת 'פורת יוסף'

פרקי ילדות

והגית בו יומם ולילה

כשהתייתם הרב, בעודו נער צעיר, והמשפחה עברה להתגורר בדירה הקטנה והצפופה, לא היה מקום למיטות ורק לקראת ערב היו פורסים מזרונים על הרצפה.

תורה

אצילות של מלך

הרב הגיש משנה סדורה, דבר דבור על אופניו, בנושא ראש-חודש, תוך ציטוט מקורות רבים מן התורה, הנביאים והכתובים. החל מחז"ל, ראשונים אחרונים ואחרוני האחרונים, באגדה ובמחשבה, במפרשים ובהלכה. לא ניתן היה לשער כלל, שהרב לא ידע מראש מהו נושא השיחה

רוח הקודש

תפילין של רש"י ושל רבנו תם

אמר לי אותו יהודי: אתן לך, בתנאי שתניח גם של רש"י וגם של רבנו תם ביחד. התפלאתי מדוע הוא עושה אתי את התנאי הזה, אבל הסכמתי. כך הנחתי בציריך בעל כורחי תפילין של רש"י ושל רבנו תם ביחד, בדיוק כמו שהציע לי הרב. וגם התיידדתי עם בעל שני זוגות התפילין הללו.

לאחר פטירתו

מי יראה את המשיח?

אנו אומרים לבבא סאלי: תעמוד בתפילה על עם ישראל. ואנו אומרים: רבש"ע, אתה אבינו, אתה מלכנו, אתה מושיענו, אתה תושיענו! ותשועת ה' כהרף עין, ונזכה לגאולה שלמה בעגלא ובזמן קריב

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה