מבית דרכי הוראה לרבנים

להציל עשוק מיד עושקו

לאחר ההנחיה הלכתית הורה הרב לאתר את האישה, להזהיר אותה מכוונותיו של בעלה, ולהתריע בפניה כי הוא כבר פנה לבית-הדין בתביעת גירושין...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הרב היה זהיר מאוד בכל דיני ממונות שבין אדם לחברו כמו בדינים שבן אדם למקום. גם נאה דורש וגם נאה מקיים.

סיפר בני גור: אדם חשוב שהכרתי ביקש את עזרתי ועזרת חבר נוסף "להציל בית בישראל", ביתו של ידידו. נתבקשנו להגיע למקום מסוים בשעה יעודה ביחד עם ידידו, אשר שמו נשאר חסוי בפנינו, ולהעיד על אשתו של הידיד, דבר שיקל עליו לקבל גט מבית הדין.

אותו ידיד סיפר לנו כי הגיש תביעת גירושין לבית-הדין, ואשתו לא יודעת על כך. הוא מנסה למכור את הדירה המשותפת – ועדותנו תסייע לו מאוד. הכול היה אפוף מסתורין וסודיות, לא ידענו את שם האיש או האישה, רק את הכתובת. הכול נראה לנו חשוד, אבל כיוון שהבקשה הגיעה מצד תלמיד-חכם, ניגשנו מייד אל הרב מרדכי אליהו זצ"ל לשאול האם מותר וראוי לנו להיענות לבקשה זו.

הרב שמע את הבקשה ושלל מכל וכל את העניין. הוא הדגיש בפנינו שאסור ליזום כל פעולה אקטיבית מכוונת העלולה ליצור עדות שלילית לצד אחד מבני הזוג.

לאחר ההנחיה הלכתית הורה לנו הרב לאתר את האישה, להזהיר אותה מכוונותיו של בעלה, ולהתריע בפניה כי הוא כבר פנה לבית-הדין בתביעת גירושין.

אבל מה לעשות שלא ידענו לא את שם הבעל ולא את שם האישה? שאלנו את הרב מה לעשות. הרב חשב מעט ואמר לנו שלפני שישה חודשים פנה אליו זוג לצורך שלום-בית, והוא חושב שמדובר בהם. אשר על כן הוא מציע לבדוק אם זו היא האישה המדוברת.

איתרנו את האישה, העברנו לה את המידע החשוב הנדרש, והתברר שהיא אכן האישה המדוברת וכי אין היא יודעת דבר מכל כוונותיו של בעלה. בפועל היא ניצלה בעזרתנו מנזקים ממוניים כבדים ביותר. הצלה זו לא הייתה מתקיימת לולא נועצנו במרן הרב אליהו, אשר ללא כל נתונים עובדתיים לכאורה, סייע בידינו וביד אותה אישה בצורה מופלאה כל כך.

עד היום אני לא מבין איך הרב הבין מעצמו שמדובר באותה אישה. אין זאת אלא בזכות רוח קודשו של הרב, אשר היטיב לראות ולכוון, ולמעשה להציל אישה זו.
(בני גור, אלון-שבות)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

סיפורים מהעולם הבא

נפטרה מהעולם הבא

היא הסתכלה אל הרב ואמרה: "ופתאום אתה באת, פנית אליי ואמרת לי: 'אם תשמרי על צניעות, כיסוי ראש וכל מה שנצרך לאישה, את יכולה לרדת חזרה לעולם הזה. את מקבלת על עצמך?' ואני אמרתי לרב שכן, וקיבלתי זאת על עצמי כדי שאוכל לרדת חזרה למטה. ואז בשמים הכריזו שמכיוון שהרב אליהו אמר שאני יכולה לרדת, אז כך יהיה". הרב לא הכחיש…

טהרה

מתי קאתי מר?

בתשעה באב, לפני תחילת אמירת הקינות, היה הרב זצ"ל נוהג להסתכל לעבר חלונות בית-הכנסת לראות האם יש שינוי כלשהו בחוץ, אולי בא משיח. כשהיה רואה שהוא לא בא היה אומר לנו מתוך אנחה כבדה: אני רואה שהמשיח מתעכב, אז נתחיל…

תורה

הרב אליהו בודק ההדסים

בצעירותו של הרב, לא מצא הדסים מהודרים כלבבו, ועמד ללכת לדוכן אחר לחפש שם, אמר לו בעל הדוכן: מה אתה מחפש כל כך הרבה? הרב אליהו בדק את כל ההדסים האלה ואמר שהם כשרים….

לאחר פטירתו

ירידה לשם עלייה

הבן חזר ארצה, והמקום הראשון שהגיע אליו משדה-התעופה היה ציונו של הרב בהר המנוחות בירושלים. הוא הגיע לשם, געה בבכי תמרורים, ומאז רק הלך והתעלה. היום, ברוך ה', הוא מקפיד על קלה כבחמורה, כיפתו יציבה על ראשו וציציותיו מתבדרות ברוח.

טהרה

כוחה הגדול של אהבת ישראל

עוזריו של הבבא סאלי לא הבינו מה בדעתו של רבם לעשות, אך משהביאו כוסות כמצוותו, עמדו נדהמים וראו כיצד יושב רבם ומוזג כוס אחר כוס בערק, עד שמילא את כוסותיהם של כל באי הכינוס. לפחות מאה משתתפים היו שם, וכולם זכו לשתות מן הבקבוק ה"ריק"…

קדושה

אור בחדר המדרגות

לילה אחד חזרתי הביתה ב-04:00 לפנות בוקר, ורציתי לקשור את האופנוע שלי בחדר המדרגות. היה חשוך מאוד והתקשיתי למצוא את החור של המנעול. כבר התכוונתי להדליק את האור, אך הנה אני מרגיש אור מאיר מאחורי. לא אור של חדר מדרגות, אלא אור אחר…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה