מבית דרכי הוראה לרבנים

להרגיש בצרת חברו

הרב זצ"ל היה מלמד אותנו לשים לב אחד לכאבו של השני. להתעניין בשלומם של חברינו. להרגיש אותם ממש ! ביטוי מעשי בלכך בסיפור הבא

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

תגיות:

הרב זצ"ל היה מלמד אותנו לשים לב אחד לכאבו של השני. להתעניין בשלומם של חברינו. להרגיש אותם ממש, כמו שהאר"י ז"ל לימד והזהיר על אהבת החברים: "ואם יש איזה חבר מהם בצרה, צריכים כולם לשתף עצמם בצערו או מחמת חולי או מחמת בנים ח"ו. ויתפללו עליו וכן בכל תפילותיו וצרכיו ודבריו ישתף את חברו עמו, ומאוד הזהירני מורי ז"ל בעניין אהבת החברים שלנו של חברתנו".

כאשר שהיתי בחו"ל נהגתי להאזין בימי שני עם רעייתי ובתי לשיעורו של הרב. באחת הפעמים הבחנתי לפי קולו של הרב שהוא לא מרגיש טוב. אמרתי לסובבים: הרב לא מרגיש טוב, צריך להתפלל עליו. אמרו לי: מנין אתה יודע? אמרתי להם שאני מרגיש בקולו שינוי. וכשנחזור לארץ נשאל אותו.

כשחזרנו לארץ סיפרתי לרב את שהרגשתי, והרב אישר לי שכך היה. הוא אמר לי: איך אתה, שהיית במרחק עצום מכאן, הרגשת, וחלק מהאחרים שהיו כאן לא שמו לב?

הוא סיפר שבאמת היו לו כאבים חזקים, ולמרות הכאבים הוא בא לשיעור, נשען על ידית הכסא ובקושי סיים את השיעור.

היה ניכר בו שהוא שמח על כך שאנחנו מיישמים את מה שלימד אותנו.
(ר' עזרא ברנע, חזן בית-הכנסת "היכל יעקב")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

יראת חטא

אל תסתמך על היתרים

הרב אמר שההיתר – היתר. אבל מי שהוא בעל נפש – נזהר מכל דבר שיש בו אפילו נדנוד של חילול שבת. כך הרב היה נזהר מכל נדנוד של איסור. אפילו קל שבקלים.

פרקי ילדות

והגית בו יומם ולילה

כשהתייתם הרב, בעודו נער צעיר, והמשפחה עברה להתגורר בדירה הקטנה והצפופה, לא היה מקום למיטות ורק לקראת ערב היו פורסים מזרונים על הרצפה.

קדושה

מלחמת בני האור בבני החושך

שמתי את הרכב במוסך ובאתי לספר לרב מרדכי אליהו מה שקרה לנו. הוא אמר לי: "השטן מתנכל לך. בכל פעם שתיסע לדבר של קדושה – יהיו לך תקלות. אם תוותר על המשימה הקדושה – הרכב ייסע ללא בעיות".

פרקי ילדות

הילד שנהיה 'אילם'…

כבר בהיותו ילד קטן, ראו אצל הרב את הנטייה לחנך ולהדריך אחרים. הוא דאג תמיד לילדים אחרים שלא למדו והיו עתידים לגדול בורים ועמי הארץ.

נקיות

לא מקובל על הרב

ואז הרב אמר בהתרגשות תוך כדי סערות רגשות :"את הישיבה מנהלים ראש הישיבה והר"מים, ולא מקובלים מבחוץ. תעשו מה שנראה לכם שהוא טובת הישיבה!"

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה