מבית דרכי הוראה לרבנים

הרב של כלל ישראל

אותה שבת קרעו את הרקיע תפילותיהם של כלל ישראל מכל הזרמים ומכל העדות, כשכולם זועקים "א-ל נא רפא נא לה", "אַל נא יהי עולם בלי ירח". את התוצאות ראינו מייד בצאת השבת.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

תגיות:

כשהרב זצ"ל שכב במיטת חוליו בבית-החולים "שערי צדק", הוחלט ליזום תפילות בכל העולם לרפואת הרב. התפילות היו אמורות להיערך בשבת, ההחלטה על ביצוע התפילות התקבלה ביום חמישי.

ייזכרו לטוב דפוס "מרקם" והצדיק פנחס מבני-ברק שלקחו על עצמם ללא עלות את הגרפיקה וההדפסה של הפרסום.

בשל הזמן הדחוק מרגע ההחלטה עד לביצוע, יצאו הפרסומים ביום חמישי באזור השעה 23:00 בלילה. מדובר ב-100,000 דפים שהיו אמורים להתחלק בכל הארץ עד שבת. בשל השעה המאוחרת היה חשש כבד שלא נספיק להפיץ במהלך הלילה את כל החומר.

פניתי לידידי ר' משה סלומון, מנהל מחלקת כשרות שומרון, וביקשתי את סיועו. בשעה 23:00 בלילה הגענו יחד לבני-ברק, העמסנו את החומר, ומרגע זה התרחש תהליך שאין לי כל דרך להסביר אותו. התחלנו להריץ טלפונים לאישים שונים מקריית-גת בדרום ועד צפת בצפון והתחלנו לנוע לאורך הציר.

בצמתים שונים ברחבי הארץ, בשעות מוזרות, לפנות בוקר, המתינו לנו חסידי גור, חסידי ברסלב, חסידי חב"ד, ליטאים, ש"סניקים, ספרדים, אשכנזים, חילוניים ודתיים-לאומיים, ואספו מאתנו בשקיקה את הפלאיירים, וכל אחד מהם מגדיל לעשות ומצרף ליוזמתנו עוד יוזמה שתפיץ את הפרסום לקהל רחב יותר.

לפנות בוקר התפצלנו, ואני המשכתי לכיוון השומרון להמשך חלוקה. בכניסה לעלי, כאילו לפי תכנון מראש, המתין לי מחלק של "מקור ראשון". נעצרתי כדי לברר משהו, והוא שאל אותי לאן החומר מיועד. כשהסברתי לו על מה מדובר, החליט בהתלהבות לסייע ולקח ממני פלאיירים להפצה לאזור צפון השומרון. הוא אמר לי, שגם חברו שמפיץ לדרום השומרון מתחיל לפעול בשעות אלו.

בצומת מעבר מכמש פגשתי את חברו, ללא תיאום מראש ובתזמון מדויק. גם הוא, ללא הכנה מוקדמת, הסכים בהתלהבות להפיץ את הפלאיירים בדרום השומרון.

באותה שבת קרעו את הרקיע תפילותיהם של כלל ישראל מכל הזרמים ומכל העדות, כשכולם זועקים "א-ל נא רפא נא לה", "אַל נא יהי עולם בלי ירח". את התוצאות ראינו מייד בצאת השבת.

הרב אהב את כולם, הוא היה אב לכולם והם השיבו לו אהבה. מי ייתן לנו תמורתו?!
(הרב אלי מימון, כוכב-יעקב(

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

הרב הראשי לישראל

מתפקידיו של רב ראשי לישראל

כאשר נכנס הרב לתפקידו בתור הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הוא הפך את לשכתו לכתובת מרכזית לכל רב בישראל.

ענווה

צחוק עשה לי אלוקים

פעם נשאלה הרבנית צביה אליהו שתחיה: מה הייתה תגובתו של בעלך הרב זצ"ל לאחר שהיה פועל מופתים או אחרי שהיה רואה את תגובת הסובבים לאותו מופת?

יראת חטא

איש ההלכה

כשהרב היה צריך לצטט פסוק בתוך דברי התורה שלו, הוא היה אומר רק חצי פסוק או שהיה משנה קצת..מי שלא הכיר את הרב היה חושב שהרב אינו יודע לצטט פסוק שלם, והיו אף כאלה שהיו מתקנים את הרב תוך כדי דברים

לאחר פטירתו

הרב מסייע כבר ב"שבעה"

כבר למחרת בבוקר, התקשר אליי גיסי ואמר שקהילה קדושה באחד המקומות בארץ מחפשת רב ושאל האם אני מעוניין. אמרתי שאשאל את מורי ורבי. הרב חשב ושאל האם נסעתי לקבר של הרב זצ"ל, והשבתי שכן. הוא אמר לי לקבל את ההצעה

תורה

הרב אליהו בודק ההדסים

בצעירותו של הרב, לא מצא הדסים מהודרים כלבבו, ועמד ללכת לדוכן אחר לחפש שם, אמר לו בעל הדוכן: מה אתה מחפש כל כך הרבה? הרב אליהו בדק את כל ההדסים האלה ואמר שהם כשרים….

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה