מבית דרכי הוראה לרבנים

מספר עזרא ברנע, חזן בית-הכנסת היכל יעקב

התפילות היו יומיות במחיצת מרן הרב נודעו לשם ולתהילה באוירת הקדושה והחמימות - מקום שיש בו גם יראה וגם אהבה

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

כשהתחלנו להתפלל בבית-הכנסת "היכל יעקב", קבענו מקומות לתפילה. אמרו לי לשבת אחרי התיבה, מול הרב זצ"ל. ישבתי שם שבוע ולא יכולתי יותר. הייתה שם עוצמה שהקרינה מהרב, ולא יכולתי לעמוד בפניה. לשבת ממש מולו – איך אפשר? אמרתי שאני רוצה לעבור למקום אחר. היה לי תירוץ, רציתי שבני עוזי ישב לידי. הוא היה קטן באותם ימים, והייתי צריך לשבת לידו. כך עברתי כמה ספסלים אחורה.

בבוקר, כשהרב היה מגיע לבית-הכנסת, קודם התפילה הוא היה מברך אנשים ב"צפרא טבא" ולא ב"בוקר טוב". הרבה פעמים הייתי פוגש את הרב בכניסה לבית-הכנסת והייתי רוצה להקדים ולומר לו "צפרא טבא", ולא הייתי יכול. המילים היו נעתקות מפי. כמין אלם כזה. כל בוקר הוא היה בחיוך שלו מקדים ומברך אותי תחילה.

זה לא היה חודש או חודשיים, אלא שנים ארוכות. אני מכיר את הרב עשרות שנים, ומי יודע, אולי בגלל השנים הארוכות הללו הייתה לנו יראה כל כך גדולה מהרב. יראה ואהבה. אהבה – בגלל שהרב היה מאוד מקרב אותנו. וככל שהתקרבנו יותר – כך היראה הלכה וגדלה.

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

פרקי ילדות

משחקי ילדות והשכנת שלום

כאשר היה הרב ילד רך בשנים, בגיל בו רגילים ילדים להשתובב ולשחק ברוב מרץ, הוא לא השתתף במשחקם ולא נענה לקריאתם להצטרף אליהם.

הרב הראשי לישראל

ההכתרה

שלושה חודשים לאחר הבחירה, ביום ב' לחודש תמוז תשמ"ג נערך מעמד הכתרתו של הרב לכהונת הרב הראשי לישראל והראשון לישראל. כמסורת שנמשכה מאות בשנים.

בין אדם לחברו

זוכר כל אחד

הרב היה שם לב לכל אחד בבית-הכנסת שלו. אם מתפלל לא היה מגיע לתפילה, היה הרב שואל עליו, מדוע לא הגיע….אם התברר שאדם אושפז בבית-החולים, היה הרב הולך לבקרו. כשהיה חוזר לבית-הכנסת, היה הרב שואל לשלומו. "איפה היית אתמול?". פשוט, זוכר כל אחד!

טהרה

תפילין של לב

הסדר בהנחת התפילין של הרב היה מעניין…ביום שאחר כך הייתה ישועה גדולה – היה הרב מניח שני זוגות תפילין, רש"י ורבנו תם. ביום שאחר כך היה בו פיגוע או אסון – היה הרב מניח זוג אחד של תפילין, של ראש בלבד.

טהרה

הרב של כלל ישראל

אותה שבת קרעו את הרקיע תפילותיהם של כלל ישראל מכל הזרמים ומכל העדות, כשכולם זועקים "א-ל נא רפא נא לה", "אַל נא יהי עולם בלי ירח". את התוצאות ראינו מייד בצאת השבת.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה