מבית דרכי הוראה לרבנים

שאלת חלום

בערב פסח אחד הרב קם באמצע הלילה ואמר לרבנית: יש חמץ בבית. הרבנית זינקה מהמיטה ואמרה: עבדתי כל כך קשה לפסח כדי שיהיה לנו חג כשר, אם יש חמץ אני לא נשארת בבית הזה לדקה אחת. נלך לילדים..

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

בערב פסח אחד הרב קם באמצע הלילה ואמר לרבנית: יש חמץ בבית. הרבנית זינקה מהמיטה ואמרה: עבדתי כל כך קשה לפסח כדי שיהיה לנו חג כשר, אם יש חמץ אני לא נשארת בבית הזה לדקה אחת. נלך לילדים. הרב הציע לה להתחיל לחפש. היא התחילה לחפש ונתקלה בשואב אבק. היא חשבה שאולי בשקית של השואב יש חמץ ושלחה את השקית לפח, אבל הרב אמר לה שלא לזה הייתה הכוונה. "אם כך, תעשה שאלת חלום לדעת איפה הוא, ביקשה הרבנית. הרב הסכים וביקש שתצא מהחדר. לאחר כמה זמן היא נכנסה לחדר ומצאה את הרב אדום כולו. הרב ביקש מהרבנית שתביא לו ספר מסוים ותפתח בעמוד כך וכך שורה כך וכך מילה כך וכך.

המילה הייתה: "תרופות". אמרה לו הרבנית: בדקתי בארון התרופות, וכל התרופות שיש בהן אפילו רק חשש לחיטה – זרקתי! הרבנית ניגשה שוב לארון התרופות, ומצאה שם בקבוקון שהרופא הביא באותו שבוע כדי למרוח על עור היד של הרב, שהייתה יבשה. מתברר שהתרופה הזאת הכילה נבט חיטה, והרבנית זרקה אותה מייד.
(הרבנית צביה אליהו שתחיה, אשת הרב(

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

רפואה וחיים

אירוע על-מוחי

שעה קלה לאחר שהלכו הרופאים הגיע אלי הרב, מלווה ברב זעפרני. הרב היה לבוש בגלימתו ואמר לי: אני נוסע עכשיו לארצות-הברית לביקור קצר, אבל דע לך שכאשר אחזור אתה תהיה בריא לגמרי. חשבתי לעצמי שהרי הרופאים אמרו לי לפני כשעה משהו אחר, אבל בכל זאת עניתי "אמן". כאשר כבוד הרב חזר מארצות-הברית, מי שהביא אותו לבית-הכנסת הייתי אני בעצמי, תודה לאל, בריא ושלם!

זריזות

יבוא שלום

בבוקר קמתי, ובמקום לנסוע ישר לבית-הכנסת החלטתי לעשות סיבוב ליד ביתו של כבוד הרב. כאשר ראיתי את מכוניתו של הרב בחנייה, עליתי לביתו. כאשר הרב ראה אותי, הוא צחק צחוק גדול ופניו האירו…

דרכי הלכה

מתי אין הרב זוכה לסייעתא דשמיא

אלו שהיו קרובים אל הרב, לאורך כל השנים שעסק ברבנות והיה משיב תשובות לשואלים, ראו בחוש, שהפסיקה של הרב אינה רק תוצאה של עיון עמוק ויכולת ניתוח של כל הפרטים והצדדים

נקיות

חסר פניות

הכבוד הזה שהרב נתן להחלטות שלי כראש ישיבה מעולם לא עזב אותי. למרות שהוא רב כל כך גדול, אחראי על כל כך הרבה אנשים ורבנים וישיבות, ואני רק על ישיבה אחת – הוא כיבד תמיד את החלטתי. ואת זה לעולם אי-אפשר לשכוח!

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

כך הותר ליהודים ללמוד תורה בטורקיה

בשבת קודש ב' לחודש אלול תשמ"ו, באמצע תפילת שחרית בה השתתפו למעלה מעשרים מתפללים, חדרו שני מחבלים להיכל בית הכנסת 'נוה שלום' באיסטנבול שבטורקיה. הם ירו לכל עבר ולאחר מכן הציתו את בית הכנסת והתאבדו.

זריזות

ברית ללא ברית

כל המוזמנים כבר הגיעו, וביניהם אנשים חשובים. אם יבטלו את הברית יהיה מזה חילול השם גדול. האם יעשה ברית בשבת? על הפיתרון ההלכתי המבריק והמכבד

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה