מבית דרכי הוראה לרבנים

עוד הם מדברים ואני אשמע

דקות ספורות לאחר מכן התקשרה אשתו של אותו מלמד והזעיקה אותו הביתה. התחילו לה כאבים לא מוסברים והיא צריכה אותו דחוף. הוא ביקש רשות ללכת באמצע הביקור של הרב מרדכי אליהו, ואני אמרתי בלבי: הנה, הברכה של הרב מתקיימת. טרם יקראו ואני אענה, עוד הם מדברים ואני אשמע!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

אני מלמד בכולל "נר התורה" וגם מנהל בתלמוד-תורה "ויאמר יצחק" – "במסילה נעלה". הרב אליהו זצ"ל היה מגיע אלינו לעתים להעביר שיעורים, הן בישיבה והן בתלמוד-תורה, לחזק את התלמידים. הכרנו את כוחו וכוח גזרותיו ובכל פעם מחדש שמחנו על בואו.

באחת הפעמים כשהרב היה אצלנו, ניגש אליו אחד המלמדים בתלמוד-תורה וביקש ברכה. אשתו הייתה מעוברת, והעובר שכב לרוחב הבטן, מאוזן. מצב כזה עלול להקשות מאוד על הלידה. הרב שאל לשמה של האישה ובירך, וגם סימן בידו תנועה שהתינוק יתהפך.

זה קרה ממש ברגע שהרב אמר את דבריו. דקות ספורות לאחר מכן התקשרה אשתו של אותו מלמד והזעיקה אותו הביתה. התחילו לה כאבים לא מוסברים והיא צריכה אותו דחוף. הוא ביקש רשות ללכת באמצע הביקור של הרב מרדכי אליהו, ואני אמרתי בלבי: הנה, הברכה של הרב מתקיימת. טרם יקראו ואני אענה, עוד הם מדברים ואני אשמע.

ובאמת כך היה. אותו מלמד הגיע עם אשתו לבית-החולים כשהיא סובלת מכאבים. בבית-החולים בישרו לה: העובר שהיה שוכב לרוחב הבטן התיישר וראשו נמצא בדיוק בתנוחה שבה הוא צריך להיוולד.

זה היה ממש פלאי לחוש את הברכה מתממשת באותו הרגע שהרב מברך. גדולים מעשי צדיקים.
(הרב משה חיוני, ראש כולל "נר התורה"(

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

טהרה

עלייה מדרגה אחר מדרגה

הרב הראה לנו כי גם כאשר יש פסיקה חד-משמעית, צריך להיות קשוב למי שבא לבקש את הפסיקה, לאפשר שילוב של גמישות בפסיקה. הרב תמיד ידע למצוא את הדרך השלישית. את הטור החמישי ב"שולחן ערוך", מבלי לסטות בכהוא-זה מהארבעה המקוריים!

קדושה

מלחמת בני האור בבני החושך

שמתי את הרכב במוסך ובאתי לספר לרב מרדכי אליהו מה שקרה לנו. הוא אמר לי: "השטן מתנכל לך. בכל פעם שתיסע לדבר של קדושה – יהיו לך תקלות. אם תוותר על המשימה הקדושה – הרכב ייסע ללא בעיות".

דרכי הלכה

בודק מאות אתרוגים!

היתה לרב טביעת עין מיוחדת, ומומחיותו נודעה בקרב כל הרבנים בכל הנוגע לשאלות המצריכות חדוּת ראייה

בין אדם לחברו

להרגיש בצרת חברו

הרב זצ"ל היה מלמד אותנו לשים לב אחד לכאבו של השני. להתעניין בשלומם של חברינו. להרגיש אותם ממש ! ביטוי מעשי בלכך בסיפור הבא

נקיות

כשאליהו הנביא איחר

בהגיעי לאולם באיחור כל כך גדול מצאתי אנשים קצרי רוח. חלקם הסתכלו עלי במבט מאשים, מבט ששואל: איך העזת לאחר כל כך הרבה? וחלקם אף שאלו אותי אם אני יודע שהרב אליהו ממתין לי כבר שעה וחצי…

טהרה

הרב של כלל ישראל

אותה שבת קרעו את הרקיע תפילותיהם של כלל ישראל מכל הזרמים ומכל העדות, כשכולם זועקים "א-ל נא רפא נא לה", "אַל נא יהי עולם בלי ירח". את התוצאות ראינו מייד בצאת השבת.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה