מבית דרכי הוראה לרבנים

לא להקל בלי סיבה אמיתית!

הרה"ג רבי איתן אייזמן שליט"א מתאר בהתרגשות, באיזו קדושה היה בודק את האתרוגים,

מתוך הספר

אביהם של ישראל לילדים

בנושא:

בסבלנות רבה עד שהיו אנשים יוצאים ממנו ולבם מלא רגש קדוש לקראת נטילת ארבעת המינים. ועוד מציין רבי איתן אייזמן, כי בהלכות אתרוגים ראו שהרב אינו מקל סתם. "אם אפשר להחמיר, מדוע שנקל" – היה הרב אומר ברגש. לפעמים הגישו לו אתרוג לבדיקה, והיה אפשר להקל ולהתיר אם יש נקודות קטנות שלא רואים אותן במרחק מה מן העין. אבל הרב היה מסיר את משקפיו ומחדד את ראייתו, ואם היה רואה את הנקודה – היה פוסל. "וכי אין להשיג אתרוג אחר?", היה מנמק ושולח את השואל לתור אחר אתרוג מהודר יותר. "אם הלה מחפש אתרוג 'מהודר' ואינו מסתפק באתרוג 'כשר' בלבד, מדוע להקל ולהגדיר אתרוג זה בתור 'מהודר'? רק כדי שלא יצטרך לחפש אתרוג אחר?!"… – נימק הרב.

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

רוח הקודש

לא אותי קראת יעקב

הצילומים של הילד עם הגידול היו אצלי ביד, והרמתי אותם בזהירות להראות לרב שיש לילד גידול סרטני…סיכם הרב ואמר לילד: אין לך כלום. לך!

זריזות

כשכשהעננים מתפזרים גם בניסי ניסים

פעם הרב אמר לחזן להגיד את הפסוק: "כִּי אֶרְאֶה שָׁמֶיךָ מַעֲשֵׂה אֶצְבְּעֹתֶיךָ יָרֵחַ וְכוֹכָבִים אֲשֶׁר כּוֹנָנְתָּה", מייד אחרי שהחזן אמר – נגלתה הלבנה, וראינו את השמים ואת הירח והכוכבים. כל כך התרגלנו לזה, שלא חשבתי שזה מעשה מיוחד!

נקיות

מבלבול להדרכה

הבחורה הורידה במקום את הסוודר הזה, ומייד אחר כך היא התחילה להתאזן. יצאה מכל הבלבולים שהיו לה, ותוך פחות משנה מצאה את החתן שלה והתחתנה אתו. הם זכו להקים בית לתפארת!

שנות בחרותו

תורת חיים ואהבת חסד

כאשר החל שמו של הרב להתפרסם בעולם, שהוא מברך את הפונים אליו וברכותיו מתקיימות ועושות פרי, בבחינת 'צדיק גוזר והקדוש ברוך הוא מקיים',

זריזות

בבית אלוקים נהלך ברג"ש – רוח, גשם, שלג

הרב ירד מביתו, ואף אחד לא חשב לומר לו להיכנס למכונית שלי. אבל הרב ניגש מייד למכוניתי, פתח את הדלת, נכנס והתיישב…בדרך חזרה לביתו של הרב הדבר חזר על עצמו. ירד שלג כבד, הכול היה מלא בוץ ומחליק, אבל אני נסעתי עם כבוד הרב כאילו מדובר ביום אביבי נעים….

תורה

להציל עשוק מיד עושקו

לאחר ההנחיה הלכתית הורה הרב לאתר את האישה, להזהיר אותה מכוונותיו של בעלה, ולהתריע בפניה כי הוא כבר פנה לבית-הדין בתביעת גירושין…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה