מבית דרכי הוראה לרבנים

להציל עשוק מיד עושקו

לאחר ההנחיה הלכתית הורה הרב לאתר את האישה, להזהיר אותה מכוונותיו של בעלה, ולהתריע בפניה כי הוא כבר פנה לבית-הדין בתביעת גירושין...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הרב היה זהיר מאוד בכל דיני ממונות שבין אדם לחברו כמו בדינים שבן אדם למקום. גם נאה דורש וגם נאה מקיים.

סיפר בני גור: אדם חשוב שהכרתי ביקש את עזרתי ועזרת חבר נוסף "להציל בית בישראל", ביתו של ידידו. נתבקשנו להגיע למקום מסוים בשעה יעודה ביחד עם ידידו, אשר שמו נשאר חסוי בפנינו, ולהעיד על אשתו של הידיד, דבר שיקל עליו לקבל גט מבית הדין.

אותו ידיד סיפר לנו כי הגיש תביעת גירושין לבית-הדין, ואשתו לא יודעת על כך. הוא מנסה למכור את הדירה המשותפת – ועדותנו תסייע לו מאוד. הכול היה אפוף מסתורין וסודיות, לא ידענו את שם האיש או האישה, רק את הכתובת. הכול נראה לנו חשוד, אבל כיוון שהבקשה הגיעה מצד תלמיד-חכם, ניגשנו מייד אל הרב מרדכי אליהו זצ"ל לשאול האם מותר וראוי לנו להיענות לבקשה זו.

הרב שמע את הבקשה ושלל מכל וכל את העניין. הוא הדגיש בפנינו שאסור ליזום כל פעולה אקטיבית מכוונת העלולה ליצור עדות שלילית לצד אחד מבני הזוג.

לאחר ההנחיה הלכתית הורה לנו הרב לאתר את האישה, להזהיר אותה מכוונותיו של בעלה, ולהתריע בפניה כי הוא כבר פנה לבית-הדין בתביעת גירושין.

אבל מה לעשות שלא ידענו לא את שם הבעל ולא את שם האישה? שאלנו את הרב מה לעשות. הרב חשב מעט ואמר לנו שלפני שישה חודשים פנה אליו זוג לצורך שלום-בית, והוא חושב שמדובר בהם. אשר על כן הוא מציע לבדוק אם זו היא האישה המדוברת.

איתרנו את האישה, העברנו לה את המידע החשוב הנדרש, והתברר שהיא אכן האישה המדוברת וכי אין היא יודעת דבר מכל כוונותיו של בעלה. בפועל היא ניצלה בעזרתנו מנזקים ממוניים כבדים ביותר. הצלה זו לא הייתה מתקיימת לולא נועצנו במרן הרב אליהו, אשר ללא כל נתונים עובדתיים לכאורה, סייע בידינו וביד אותה אישה בצורה מופלאה כל כך.

עד היום אני לא מבין איך הרב הבין מעצמו שמדובר באותה אישה. אין זאת אלא בזכות רוח קודשו של הרב, אשר היטיב לראות ולכוון, ולמעשה להציל אישה זו.
(בני גור, אלון-שבות)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

תורה

הלכה למעשה

באחד משיעורי הרב פונה אליו אחד המשתתפים: כבוד הרב אומר דברים שאין בהם טעם, כי מה לפירורים של חמץ ולספרים? אין אלו אלא דברי חסידות בעלמא ותו לא, וכי מי אוכל פירור שנמצא בספר?!

בית נאמן בישראל

כך היא דרכה של תורה… וחיי צער תחיה!

הבית שהקימו הרב והרבנית, בית צנוע, חסר אמצעים ומתקיים בקושי, אך בית מלא אורה ושמחה, בית שמעולם לא נשמעה בו תלונה ולא נאחזה בו אנחה.

פרקי ילדות

לא נוגע בבשר

כאשר היה הרב ילד בן אחת עשרה בלבד, קיבל על עצמו שלא לאכול בשר בהמה לעולם

רוח הקודש

ההבטחה שקוימה

בצער הלכנו לבשר את הבשורה הקשה הזאת לרב. שאלנו את הרב מה עלינו לעשות והיכן הם ספרי התורה ואיך נתפלל בלי ספרי תורה. הרב בירך אותנו שהגניבה תחזור. למעשה הוא הבטיח לנו ואמר: "ספרי התורה יחזרו שלמים בלי שום שריטה". הרב הוסיף והבטיח לנו, שעוד יהיו לנו כפליים ספרי תורה!

בין אדם לחברו

זוכר כל אחד

הרב היה שם לב לכל אחד בבית-הכנסת שלו. אם מתפלל לא היה מגיע לתפילה, היה הרב שואל עליו, מדוע לא הגיע….אם התברר שאדם אושפז בבית-החולים, היה הרב הולך לבקרו. כשהיה חוזר לבית-הכנסת, היה הרב שואל לשלומו. "איפה היית אתמול?". פשוט, זוכר כל אחד!

סיפורים מהעולם הבא

קשר בין העולמות

הרב אמר לנו שאבינו היה איש חסד, ולכן נתנו לו מן השמים זכות לעשות חסד עם הבן החולה שלו. אשר על כן הם צריכים לעשות מה שנאמר להם בחלום שבהקיץ הזה. זה הפליא אותנו כי הרב ז"ל היה איש הלכה, ובדרך כלל הוא היה מבטל כל התייחסות לחלומות מסוג זה. רצה שנהיה אנשים עם רגלים על הקרקע ולא חיים בעולם של דמיון.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה