• ישנם דינים מיוחדים לקטן שהפוסקים דיברו עליהם בענייני העומר. ספירת העומר צריכה להיות בצורה של "תמימות"- שלמות ולכן אם אדם לא ספר יום אחד אינו ממשיך לספור בברכה. אך קטן שהגדיל בתוך ימי העומר-אעפ"י שבתחילה חיובו היה מדרבנן? יכול להמשיך לספור בברכה מהרגע שהגדיל.
• הדין שלא מקריבים קורבן פסח בפסח כי טמאים וכדו'? משלימים את זה בי"ד באייר- פסח שני. האם קטן שהגדיל בין פסח ראשון לשני יהיה חייב שוב במצוות פסח? שאלה זו תלויה בדיון ההלכתי האם קטן יכול להיות מנוי על קורבן פסח.
• בנוסף יסודה של מחלוקת זו תלויה בשאלה האם מישהו שחייב במצווה דרבנן יכול להוציא מי שחייב במצווה מדאורייתא. דיון זה מופיע גם בדין אדם שאכל כזית וחייב בברכת המזון מדרבנן? האם יכול להוציא ידי חובה מי שאכל ושבע וחייב בברכת המזון מדאורייתא.
• דבר מעניין שיוצא מהדיון הזה הוא בקטן שאכל כשהוא עדיין קטן ורוצה לברך ברכת המזון, אך הוא עתיד להיות בר מצווה בעוד כמה דקות- האם צריך לחכות ולברך ברכת המזון כשהוא שבע מהאכילה כדי שיהיה חייב מדאורייתא או לא.