מבית דרכי הוראה לרבנים

נגן וידאו

איך זוכים לבריאות ושפע בפרנסה?

שהקב"ה מבטיח לאדם שעובד את ה' שייתן לו בריאות ופרנסה לא כשכר! אלא כדברי הרמב"ם, על מנת שיהיה לך אפשרות לעבוד את ה'! מכיוון שאדם שאינו בקו בקו הבריאות, לא יכול לעבוד את ה' כראוי, או לעבוד את ה' בשמחה ובטוב לבב... לכן אין זה שכר אלא אמצעי לקיום המצוות!

אורך הוידאו:

02:11

דבר תורה לפרשת

בנושא:

על הפסוק :" וַעֲבַדְתֶּם אֵת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם וּבֵרַךְ אֶת לַחְמְךָ וְאֶת מֵימֶיךָ וַהֲסִרֹתִי מַחֲלָה מִקִּרְבֶּךָ – לֹא תִהְיֶה מְשַׁכֵּלָה וַעֲקָרָה בְּאַרְצֶךָ אֶת מִסְפַּר יָמֶיךָ אֲמַלֵּא " (שמות כ"ג פסוקים כ"ה כ"ו)

אומר המהרח"ו ע"ה (רבי חיים ויטאל ע"ה) כל החיים שלנו מוקדשים לעבוד את הקב"ה. כפי שכונה משה רבינו ע"ה ע"י הקב"ה "משה עבדי" וכמו שכתוב: "וַיָּמָת שָׁם מֹשֶׁה עֶבֶד ה'… (דברים ל"ד פס' ה).
לכן מטרתינו היא שנהיה עובדים את ה' אלוקינו בכל נפשינו ובכל מאודינו!

על הברכה שמובאת בהמשך "…וּבֵרַךְ אֶת לַחְמְךָ וְאֶת מֵימֶיךָ וכו'" לכאורה יש פה כעין הבטחה שתמורת עבודת ה' יובטח לאותו יהודי בריאות ופרנסה. דבר שגורם ליהודי לעבוד את ה' שלא לשמה על מנת להרוויח עוד ממון ופרנסה.

אך הפירוש האמיתי ל"וברך את לחמך ואת מימיך" הוא שהקב"ה מבטיח לאדם שעובד את ה' שייתן לו בריאות ופרנסה לא כשכר! אלא כדברי הרמב"ם, על מנת שיהיה לך אפשרות לעבוד את ה'! מכיוון שאדם שאינו בקו בקו הבריאות, לא יכול לעבוד את ה' כראוי, או לעבוד את ה' בשמחה ובטוב לבב… לכן אין זה שכר אלא אמצעי לקיום המצוות!

ועוד הוסיף המהרח"ו שכל הצרות שישנם בעולם בר מינן – מחלות עקרות יתומים וילדים שמתים בקיצור ימים ושנים תאונות דרכים דברים קשים מאוד שאינם מובנים…

אומר המהרח"ו כל המסובבים האלו באים לתקן גילגולים קודמים. אבל הברכה של הקב"ה היא "לֹא תִהְיֶה מְשַׁכֵּלָה וַעֲקָרָה בְּאַרְצֶךָ"! לא יהיה דבר כזה! כי ע"י קיוןם המצוות כולם בשלימות מתברכים בברכת : "אֶת מִסְפַּר יָמֶיךָ אֲמַלֵּא"! ועל ידי מילוי ואריכות השנים בעבודת ה' אין לו צורך בגילגול וגמר את תיקונו בזה העולם בטוב ובשלימות!

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה