• עם ישראל לא זכה להקריב קורבן פסח בחג הפסח, אבל יש לו תשלומים בפסח שני שחל בי"ד אייר. כיוון שאנחנו סוברים שבית המקדש השלישי ירד בנוי ומשוכלל מהשמיים אז יהיה אפשר לקיים את פסח שני כשיבנה הבית.
• בחורבן בית המקדש הכול נשרף אבל השערים טבעו בארץ. כשיבנה בית המקדש השלישי מהשמיים, השערים יעלו מהאדמה, ומה שנותר לנו לעשות זה לחבר אותם למקומם במקדש, וזו הכוונה במשפט "הראנו בבנינו ושמחנו בתיקונו".
• בספירת העומר ישנה מחלוקת האם כל יום הוא מצווה בפני עצמו או שכל ספירת העומר זו מצווה אחת מתמשכת. ישנו דיון בפוסקים לגבי קטן שהגדיל בתוך ימי הספירה האם יכול להמשיך לספור בברכה בשאר הימים מאז שהגדיל או שאינו יכול. למעשה אם עד היום שבו נהיה גדול ספר בברכה? יכול להמשיך לספור בברכה.
• ישנם הרבה פרטים בדיני הברכות. בשיעור הרב מדבר על דין ברכת המצה לאחר הפסח, על דיני ברכות התורה ולימוד קודם ברכה עליהם, ובדיני ברכה על בשמים.
• מעלתה של הברכה היא גדולה. חז"ל אומרים שע"י הברכה יש רשות לאדם להשתמש בדבר שמברך עליו. בנוסף, ע"י הברכה אדם ממשיך שפע גדול על עצמו ועל העולם כולו ומחבר שמיים וארץ, רוחניות וגשמיות לדבר אחד.