מבית דרכי הוראה לרבנים

מי מינה אותך על הפרנסה?

הרב פנה אליי ואמר לי: בתי, הקב"ה קובע מראש השנה ועד ראש השנה את פרנסתו של כל אדם. מה שקיבלת ממשרד החינוך – תקבלי ממקום אחר, חודש בחודשו!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הייתי מורה בתיכון במשך כ-11 שנה, ובשלב כלשהו הציעו לי ללכת ללמוד להיות טוענת רבנית. חששתי מהחלטה גורלית כזאת, כיוון שמדובר בהפסקת משכורת מסודרת של משרד החינוך. במקום לקבל משכורת, אצטרך לשלם שכר לימוד גבוה כדי להיות טוענת רבנית.

אמרתי לבעלי שלפני שאעשה את הצעד הזה, אני רוצה להתייעץ עם הרב מרדכי אליהו זצ"ל. ניגשתי אליו ושטחתי בפניו את הבעיה. הרב שאל אותי: מה את דואגת? ואני השבתי לו: מה יהיה עם פרנסה אם אפסיק לעבוד? איך אשלם שכר לימוד לחמישה ילדים שיש לי? אבל הרב לא התרשם מהטיעונים שלי והחזיר לי בשאלה: מי מינה אותך על הפרנסה?

אחר כך המשיך הרב ואמר לי: בתי, הקב"ה קובע מראש השנה ועד ראש השנה את פרנסתו של כל אדם. מה שקיבלת ממשרד החינוך – תקבלי ממקום אחר, חודש בחודשו.

לא הבנתי איך אני אמורה לקבל את המשכורת במקום לשלם אותה. אבל מייד אחרי שהתחלתי את לימודיי, זכיתי במלגת לימודים ומדי חודש קיבלתי משכורת שלמה לכלכלת הבית. היה לי ברור שהברכה של הרב עובדת. ברכת ה'. הסכומים שקיבלתי היו ממש הסכומים שקיבלתי במשרד החינוך, ועד היום זה לפלא בעיני.

עברתי את הבחינות של הטוענות הרבניות. היום יש לי תואר שני במשפטים, ואני רואה הצלחה בעבודה שלי. אני מודה לרב שבירך והנחה אותי בדרך של אמונה, שמביאה הרבה ברכה.
(מזל מיכל גולבשטיין, אפרת(

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

נקיות

מבלבול להדרכה

הבחורה הורידה במקום את הסוודר הזה, ומייד אחר כך היא התחילה להתאזן. יצאה מכל הבלבולים שהיו לה, ותוך פחות משנה מצאה את החתן שלה והתחתנה אתו. הם זכו להקים בית לתפארת!

זריזות

איך עוצרים אוטובוס?

באמצע הדרך הגיע זמן תפילת מנחה, והבבא סאלי שישב מאחורי הנהג הקיש במקלו על הנהג ואמר לו: תעצור! אני צריך להתפלל מנחה. בסדר, השיב לו הבבא סאלי, וירד עם כל המזוודות מהאוטובוס…

תורה

מסירות נפש לתורה

ואז אמר הרב לרופא: "חטאתי, עוויתי ופשעתי שלמדתי תורה ולא הלכתי לרופא מוקדם יותר".

זריזות

בבית אלוקים נהלך ברג"ש – רוח, גשם, שלג

הרב ירד מביתו, ואף אחד לא חשב לומר לו להיכנס למכונית שלי. אבל הרב ניגש מייד למכוניתי, פתח את הדלת, נכנס והתיישב…בדרך חזרה לביתו של הרב הדבר חזר על עצמו. ירד שלג כבד, הכול היה מלא בוץ ומחליק, אבל אני נסעתי עם כבוד הרב כאילו מדובר ביום אביבי נעים….

דרכי הלכה

הבחור הפוסק

כשהרב עוד היה בחור ולמד בישיבת 'פורת יוסף', הכירו כולם בבקיאותו הגדולה בהלכות ובכוחו לפסוק בצורה ברורה וחדה.

בין אדם לחברו

מחילה מראש

לפני שאנחנו מתחילים, אני רוצה לבקש ממך מחילה מראש אם אפגע בך במהלך העבודה… את המשפט המדהים הזה אמר מרן לעורך ספרי ההלכה של הרב…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה