מבית דרכי הוראה לרבנים

מספר ר' שלום קנוניאן, נהג הוותיקין של הרב

איך מרגיש היהודי שזכה מדי יום להביא את הרב לתפילת שחרית בבוקר ? היחס המיוחד שהעניק הרב לכל יהודי

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

יום-יום הייתי מסיע את הרב מהבית שלו לבית-הכנסת לתפילת ותיקין, ואחר כך מחזיר אותו. יום-יום הוא היה עם אור מיוחד. עם החיוך שאי-אפשר לתאר. כל יום היה בשבילי ביראה ופחד כמו היום ראשון שפגשתי אותו. יראה עם אהבה גדולה.

גם אני פחדתי לשבת על ידו. כל פעם שהייתי מלווה אותו למקום כלשהו לומר דברי תורה, הייתי מביא אותו אל מקומו והולך אחורה. לא הייתי מעיז לשבת לידו. רק אחרי שאנשים היו באים לשאול שאלות ולפעמים היו מקיפים אותו מכל עבר ולא שמים לב, התקרבתי וישבתי על כיסא לידו כדי שאנשים לא יפריעו לו. שלא ישמעו אחד את השאלות של השני. שלא יפנו אליו כמה אנשים בו זמנית. שיהיה קצת סדר בשאלות ובברכות.

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

תורה

הלכה למעשה

באחד משיעורי הרב פונה אליו אחד המשתתפים: כבוד הרב אומר דברים שאין בהם טעם, כי מה לפירורים של חמץ ולספרים? אין אלו אלא דברי חסידות בעלמא ותו לא, וכי מי אוכל פירור שנמצא בספר?!

תורה

בן-גוריון והדיבר החסר

איך ענה מרן הרב לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון לטענת האחרון כי אצלו יש רק תשע דיברות כי על השבת הוא מוותר ?

ענווה

בן עלייה

ביקש ממני אחד המתפללים לעלות לתורה. אמרתי לו שהיום זו ה"עלייה" של כבוד הרב. הוא הלך מייד לכבוד הרב וביקש ממנו שיוותר לו כדי שהוא יעלה. כמובן שכבוד הרב ויתר לו והוא עלה…

דרכי הלכה

להרגיש את ההלכה

חינך הרב את כל תלמידיו ושומעי לקחו, להיות דרוכים תמיד לשקול ולבדוק את כל צדדי ההלכה. הרב לא הסתפק בכך שלומדים הלכות, אלא תבע ואמר שצריכים לשאוף למצב ש"הגוף ירגיש מעצמו את ההלכה".

צדיק בן צדיק

אהגה בתורת א-ל ותחכמני!

נדיר הוא סיפור חייו של המקובל האלוקי רבי סלימאן אליהו זיע"א, אביו של הרב, שאת שנותיו הראשונות עשה במשפחה ובסביבה שלא היתה קרובה להיכלי תורה.

זריזות

האופי כן קובע

אם הרב יכול לצחוק ולנשום בעוצמה כזאת שקרעה את המסכה מעל פניו, נראה כי התפילות כבר עשו את שלהן והרב אינו נצרך עוד לטיפולינו…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה