מבית דרכי הוראה לרבנים

האופי כן קובע

אם הרב יכול לצחוק ולנשום בעוצמה כזאת שקרעה את המסכה מעל פניו, נראה כי התפילות כבר עשו את שלהן והרב אינו נצרך עוד לטיפולינו...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

בשנת השבעים-וחמש לחייו, אושפז רבי יהודה צדקה זצ"ל, ראש ישיבת "פורת יוסף" ודודו של הרב אליהו זצ"ל. כדי להסדיר את מערכת הנשימה שלו, שמו הרופאים מסכה על פניו. מששמע הרב אליהו את דבר אשפוזו של דודו וראש ישיבתו, ארגן מייד קבוצת מתפללים שיעלו יחד עמו להר-המנוחות להעתיר בתפילה על קברה של סבתו, סבתא שמחה הצדקת, אמו של רבי יהודה, אשר הייתה אחייניתו של הבן איש חי ואצלו התחנכה.

לאחר שסיימו את התפילה על קברה של סבתא שמחה הצדקת, פנה הציבור ללכת לדרכו. "רגע", עצר בעדם הרב, "סבתי הצדקת שמחה, על אף שהחמירה על עצמה לנהוג בכל כדעת גאון עוזנו ותפארתנו בעל הבן איש חי, הינה רכה ועדינה באופיה ובהנהגותיה. כאשר היא תבוא לבקש בעבור בנה, היא לא תפגין ותראה את דחיפות עניין רפואתו. בואו ונלך אף לקברה של הצדקת שושנה אדם, שהיא חריפה ועניינית. ודאי כשהיא תשמע שראש הישיבה חולה, היא תזעיק מייד רחמי שמים, ולא תנוח ולא תשתוק עד שתקבל את מבוקשה וראש הישיבה יהיה בריא". וכך עלתה קבוצת המתפללים, יחד עם הרב בראשה, להתפלל גם על קברה של הצדקת שושנה אדם.

משסיימו, פנו המתפללים איש לביתו. אך חלק מהם לא יכלו שלא לפנות אל בית-החולים, לראות אם הוטב מצבו של מורם ורבם ראש הישיבה. כשהגיעו, סיפרו לרבי יהודה צדקה זיע"א כי הלכו להר-המנוחות להתפלל עליו. ראש הישיבה, שישב על מיטתו בעוד המסכה על פניו, הקשיב לדבריהם כמתעודד.

אך באותה העת שבה סיפרו לו את שאמר חכם מרדכי אליהו על הצדקת שושנה אדם, כי לא תנוח ולא תשקוט בגין האופי שלה, לא יכול היה רבי יהודה לעצור עצמו ופרץ בצחוק גדול, שגרם למסכה שהייתה על פניו להיקרע וליפול.

הרופאים, שהיו נוכחים בחדר, הרימו גבה. "אם הרב יכול לצחוק ולנשום בעוצמה כזאת שקרעה את המסכה מעל פניו, נראה כי התפילות כבר עשו את שלהן והרב אינו נצרך עוד לטיפולינו", אמרו הרופאים ושחררו את הרב לביתו.
(עו"ד איתן מלמד, ממתפללי בית-הכנסת "היכל יעקב")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

תורה

יותר חשוב ממלך ספרד

זוג צעיר יוצא מגוש קטיף על מנת לזכות שמרן הרב יקצוץ בשערות ילדם בן השלוש – "חלאקה". אך הזוג איחר בחצי שעה… לא רק שהזוג מתקבל אלא שמתברר להם שהילד שלהם יותר חשוב ממלך ספרד בכבודו ובעצמו…

דן דין אמת

זהירות מנגיעה בדין

בתור דיין, היה הרב ערני מאד שלא לדבר מטוב ועד רע עם אנשים שינסו להתערב ולהשפיע על דיוני בית הדין.

שנות בחרותו

בישיבת 'פורת יוסף'

תמו ימי הילדות והגיעו שנות הבחרות, המעולות שבשנות חיי אדם, שנות הנעורים בהן הוא עושה חיל ורוכש קנייני נצח שישמשוהו לכל ימי חייו.

רוח הקודש

הניתוח התבטל, החולה בריא ושלם

חתני התקשר אלי בבקשה שאשאל את הרב זצ"ל מה לעשות. תשובת הרב הייתה כי אין צורך בניתוח. הילד יצא מייד בריא מבית-החולים. ירדתי מהמשרד ותוך דקות הייתי בבית-החולים, שם אני רואה את הנכד רץ ומשחק במסדרון. כשראה אותי הנכד הוא אמר לי: שלחו אותנו הביתה.

זריזות

ברית ללא ברית

כל המוזמנים כבר הגיעו, וביניהם אנשים חשובים. אם יבטלו את הברית יהיה מזה חילול השם גדול. האם יעשה ברית בשבת? על הפיתרון ההלכתי המבריק והמכבד

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה