מבית דרכי הוראה לרבנים

מספר ר' שלום קנוניאן, נהג הוותיקין של הרב

איך מרגיש היהודי שזכה מדי יום להביא את הרב לתפילת שחרית בבוקר ? היחס המיוחד שהעניק הרב לכל יהודי

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

יום-יום הייתי מסיע את הרב מהבית שלו לבית-הכנסת לתפילת ותיקין, ואחר כך מחזיר אותו. יום-יום הוא היה עם אור מיוחד. עם החיוך שאי-אפשר לתאר. כל יום היה בשבילי ביראה ופחד כמו היום ראשון שפגשתי אותו. יראה עם אהבה גדולה.

גם אני פחדתי לשבת על ידו. כל פעם שהייתי מלווה אותו למקום כלשהו לומר דברי תורה, הייתי מביא אותו אל מקומו והולך אחורה. לא הייתי מעיז לשבת לידו. רק אחרי שאנשים היו באים לשאול שאלות ולפעמים היו מקיפים אותו מכל עבר ולא שמים לב, התקרבתי וישבתי על כיסא לידו כדי שאנשים לא יפריעו לו. שלא ישמעו אחד את השאלות של השני. שלא יפנו אליו כמה אנשים בו זמנית. שיהיה קצת סדר בשאלות ובברכות.

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

טהרה

הסבלנות משתלמת

אם מתחילים במלחמה – לא ננצח! חכה ותראה שעם הזמן הם כולם יבואו ויתחברו לעם ישראל… ומי הסית את הקייסים האתיופים לא לקבל את עמדת מרן לגבי יהודתם של יהודי אתיופיה

תורה

גרסא דינקותא

חברו מילדות של מרן הרב מספר מכלי ראשון סיפור עם ניחוח של פעם… גם לפני יותר מ 70 שנה שמרן היה ילד אהבת התורה פיעמה בליבו.

דרכי הלכה

הלכות חוף הים

סיפר הרב, שבצעירותו נסע פעם לנפוש עם בני המשפחה בעיר נתניה ובאחד הימים לקח את הילדים לחוף הים הסמוך לקרית צאנז. בהגיעם אל החוף,

תורה

פקח-טיסה רוחני

הרב פנה בשאלה למנהל שזה מכבר שאלו את השאלה: "נניח שטייס שרואה מסלול פנוי מבקש לנחות בו, אך המשקיף היושב במקום גבוה זה מורה לו לנחות במסלול אחר. האם יוכל הטייס לנחות בכל זאת במסלול שהוא רוצה?"

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

חושך ועלטה בבית הכנסת

פעם הגיע הרב להתפלל בליל שבת בבית כנסת גדול באחת הקהילות בחוץ לארץ. בשעת התפילה הבחין הרב, שאין ילדים בין המתפללים.

ילדים זו שמחה

כבוד ה' הסתר דבר

. "עם מכון פוע"ה התייעצתם?" הוא מייד שאל. "לא", ענינו. "תתייעצו אִתם", אמר הרב, ולחש איזו תפילה. אחר כך סיים באמירת "ברכה והצלחה"

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה