מבית דרכי הוראה לרבנים

דיון מציאותי

רב ניגש מייד לצד המעשי של הערכה ואמר לו מה צריך לשפר בה. הוא שיפר, וכך יצאה הערכה אחר כך לשוק. מי שהכיר את הרב ידע כי המעשיות שלו בהלכה הייתה חשובה עד מאוד...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

עם כל גדלותו של הרב אליהו בתורה היה לו עוד צד מיוחד של מעשיות. תמיד הוא בחן את הדברים גם מהצד המעשי שלהם.

חבר שלי, הרב קרויזר, הכין ערכה חד-פעמית לברית מילה. הוא הלך לכמה רבנים להציע את הערכה שלו ואמר כי היא טובה גם לשבת, שלא יצטרכו המוהלים לחזור במוצאי-שבת לקחת את הכלים, וכן יש בה סיוע גדול לניקיון הכלים, שלא יצטרכו לעקר אותם כל פעם מחדש.

באתי אל הרב זצ"ל עם חברי, והוא ראה את הערכה. בשעה שחברי דיבר, הרב פתח את הערכה, לקח את הסכין בידו ואמר לו: הידית מפלסטיק לא מספיק יציבה. צריך ידית חזקה.

בעוד החבר שלי היה עסוק בהצבת הפתרונות והמעלות ההלכתיות, הרב ניגש מייד לצד המעשי של הערכה ואמר לו מה צריך לשפר בה. הוא שיפר, וכך יצאה הערכה אחר כך לשוק. מי שהכיר את הרב ידע כי המעשיות שלו בהלכה הייתה חשובה עד מאוד.
(הרב יעקב ורהפטיג, ראש כולל אריאל, בית-וגן)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

יראת חטא

שאלת חלום

בערב פסח אחד הרב קם באמצע הלילה ואמר לרבנית: יש חמץ בבית. הרבנית זינקה מהמיטה ואמרה: עבדתי כל כך קשה לפסח כדי שיהיה לנו חג כשר, אם יש חמץ אני לא נשארת בבית הזה לדקה אחת. נלך לילדים..

רוח הקודש

הניתוח התבטל, החולה בריא ושלם

חתני התקשר אלי בבקשה שאשאל את הרב זצ"ל מה לעשות. תשובת הרב הייתה כי אין צורך בניתוח. הילד יצא מייד בריא מבית-החולים. ירדתי מהמשרד ותוך דקות הייתי בבית-החולים, שם אני רואה את הנכד רץ ומשחק במסדרון. כשראה אותי הנכד הוא אמר לי: שלחו אותנו הביתה.

הרב הראשי לישראל

ההכתרה

שלושה חודשים לאחר הבחירה, ביום ב' לחודש תמוז תשמ"ג נערך מעמד הכתרתו של הרב לכהונת הרב הראשי לישראל והראשון לישראל. כמסורת שנמשכה מאות בשנים.

תורה

ללמוד וללמד

במהלך חייו מרן שימש כמלמד בתלמוד תורה – כשהמנהל נכנס ומודיע לרב כי יש צורך להחיף רב שנעדר מהכיתה – איך מרן ריתק את התלמידים אליו בלימוד מורכב ומסובך?

קדושה

קידוש טרם קידושין

הסבא שלך עשה אתנו טובה גדולה. בתי כבר עברה את גיל שלושים ועדיין לא נישאה. היינו מודאגים. באתי אל הרב ושאלתי אותו מה לעשות. הרב שאל אותי האם עשינו לבתנו סעודת הודיה כשהיא נולדה, והשבתי שעשינו. הרב המשיך ושאל: האם הסעודה הייתה ממש על לחם, או רק עוגיות ושתייה? השבתי לו: הרב יודע, כמו שעושים לבת. קידוש.

תורה

בן-גוריון והדיבר החסר

איך ענה מרן הרב לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון לטענת האחרון כי אצלו יש רק תשע דיברות כי על השבת הוא מוותר ?

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה