מבית דרכי הוראה לרבנים

מסירות נפש לתורה

ואז אמר הרב לרופא: "חטאתי, עוויתי ופשעתי שלמדתי תורה ולא הלכתי לרופא מוקדם יותר".

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

בערב שבת קודש פרשת קרח תשס"א זכינו בחסדי ה' וברחמיו העצומים ללוות את מו"ר זצ"ל לפני מנחה מביתו לבית הכנסת. בדרך שאלתי אותו: "מונו זו חולשה בכבד שגורמת לחולשה בכל הגוף. והרופאים אמרו למי שיש לו את זה שהוא צריך לנוח הרבה, והוא מרגיש שזה יצר הרע של בטלה. האם צריך להילחם בזה וללמוד תורה או שצריך לנוח?" אמר לי הרב: "צריך לנוח".
שאלתי אותו: "אפילו הרופאים אמרו שמונה שעות בלילה לישון וארבע שעות ביום?" אמר לי: "אפילו ככה, צריך לנוח".
הרב סיפר לי שבצעירותו הייתה תקופה שבה למד יותר משמונה-עשרה שעות ביממה ויום אחד הרגיש כאב שיניים. אמר לעצמו: "זה יצר הרע, צריך להמשיך ללמוד". המשיך ללמוד וכאב השיניים התחזק, אמר לעצמו: "זה יצר הרע, צריך להמשיך ללמוד". המשיך ללמוד וכאב השיניים התעצם עד שלא יכול היה לאכול ואחרי שלושה ימים כבר לא יכול היה לפתוח את הפה ואז בלית ברירה הלך לרופא וכשפתח את פיו התעלף מייד. הרופא אמר שצריך לעשות ניתוח ואז אמר הרב לרופא: "חטאתי, עוויתי ופשעתי שלמדתי תורה ולא הלכתי לרופא מוקדם יותר". אחר כך אמר לו הרופא שצריך לנוח שבוע, אבל הוא נח שעה וחזר ללמוד. כך סיפר לי הרב על עצמו והאיר לי פנים, ב"ה.
(אריאל אברהם לוי, חברון)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

רוח הקודש

חתן חשוב

פעם אחת הורה לי הרב לבדוק את התפילין. הבאתי אליו את הפרשיות, הוא הסתכל ואמר לי מייד שהסופר שכתב אותן היה חכם רפאל, בנו של חכם אפרים הכהן. הוא היה סופר ותיק שלא כותב הרבה. אבל בזכות סבי הרב גורג'י הוא כתב לי תפילין.

הולדתו

הולדתו של מרן הרב

את מסכת חייו של הצדיק המקובל הקדוש רבי מרדכי אליהו זכותו תגן עלינו אנו פותחים ביום הולדתו, כ"א באדר תרפ"ט,

פרקי ילדות

מה יש לילד לעשות עם בלוק קרח?…

כאשר גבר העוני בירושלים, היו צריכים ממש מסירות נפש כדי לשלוח ילדים ללמוד תורה, כי הורים רבים נאלצו להשתמש בילדיהם לעזרה בפרנסה.

קדושה

אור בחדר המדרגות

לילה אחד חזרתי הביתה ב-04:00 לפנות בוקר, ורציתי לקשור את האופנוע שלי בחדר המדרגות. היה חשוך מאוד והתקשיתי למצוא את החור של המנעול. כבר התכוונתי להדליק את האור, אך הנה אני מרגיש אור מאיר מאחורי. לא אור של חדר מדרגות, אלא אור אחר…

דרכי הלכה

להרגיש את ההלכה

חינך הרב את כל תלמידיו ושומעי לקחו, להיות דרוכים תמיד לשקול ולבדוק את כל צדדי ההלכה. הרב לא הסתפק בכך שלומדים הלכות, אלא תבע ואמר שצריכים לשאוף למצב ש"הגוף ירגיש מעצמו את ההלכה".

פרקי ילדות

משחקי ילדות והשכנת שלום

כאשר היה הרב ילד רך בשנים, בגיל בו רגילים ילדים להשתובב ולשחק ברוב מרץ, הוא לא השתתף במשחקם ולא נענה לקריאתם להצטרף אליהם.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה