מבית דרכי הוראה לרבנים

יודע מתי לברך

שמתי לב כל השיחה, שהרב מדבר אתו אבל לא מברך אותו, וזה היה לי קשה מאוד. הייתי בסערת נפש גדולה, והרבנית שתחיה הרגישה מה שעובר עלי. היא ניגשה אל הרב ואמרה לו: לא בירכת אותו. הרב ענה לה: "זה בסדר, הוא יעבור את הניתוח". שוב הרב לא בירך...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

תגיות:

הרב זצ"ל היה מברך חולים, ולפי הברכה אפשר היה לדעת מה יקרה עם החולה. אם הרב היה מברך את החולה – הרי שמצבו ישתפר. אם הרב לא בירך או שאמר: לך לרופא זה או אחר, היית יכול לדעת שהמצב רציני.

באתי אל הרב עם חתני, שמואל קידר, שהיה חולה. הרב שאל על מחלתו, ואחר כך אמר לו חתני שאומרים לו ללכת לרבנים לקבל ברכה. אמר לו הרב: "אין לך צורך ללכת לרבנים. אתה יכול לברך אחרים".

שמתי לב כל השיחה, שהרב מדבר אתו אבל לא מברך אותו, וזה היה לי קשה מאוד. הייתי בסערת נפש גדולה, והרבנית שתחיה הרגישה מה שעובר עלי. היא ניגשה אל הרב ואמרה לו: לא בירכת אותו. הרב ענה לה: "זה בסדר, הוא יעבור את הניתוח". שוב הרב לא בירך.

לא ידעתי את נפשי. עד שבאתי אליו וביקשתי ממנו במפורש לברך את חתני כדי שיחיה. הוא חשב קצת ואמר לי: תבוא ביום האחרון של סוכות לבית-הכנסת, לתפילה עם הנץ החמה בשעת פתיחת ההיכל. תזכיר לי להגיד עליו "מי שבירך" בשעת פתיחת ההיכל. באתי לתפילת הנץ באותו יום, והנה בשעה של פתיחת ההיכל אני רוצה לגשת אליו להזכיר לו לברך, והוא מסתכל לכיוון הדלת.

הסתכלתי גם אני לכיוון הדלת של בית-הכנסת, ואני רואה שני חתנים אחרים שלי נכנסים בפנים נפולות. הם באו לספר לי שחתני החולה נפטר. הבנתי הכול וחזרתי לאחוריי.
(הרב יצחק אלידר)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

קדושה

מקדש עמו ישראל

כעבור שנה הוזמנו לחתונתו, ושוב התלבטתי האם לנסוע, מכיוון שהיינו צריכים לשהות אצל חמותי שנישאה לגוי נישואים שניים וחיה עמו כארבע-עשרה שנה. הרב אמר לנסוע ולא לדאוג, כי עוד מעט הם יתגרשו. לאחר כמה חודשים קיבלנו מכתב שבו הודיעה חמותי על כך שהתגרשה…

לאחר פטירתו

גם ציפור מצאה בית

בערב יום כיפור לאחר פטירת הרב הלכתי לציון של הרב ואמרתי לו: כבודו אמר לי לקנות בית, אני מנסה שנתיים ולא מצליחה. אני מבקשת מהרב שיקיים את הבטחתו ואני אארגן קבוצה של בנות שתעשה משהו לעילוי נשמת הרב…

רוח הקודש

ואלה שמות

אשר אחותי עלתה עם אמנו ממרוקו, היא נקראה בשם אחר. כשהגיעה לארץ, שינו לה את השם ובאמת יש לה שני שמות. חזרנו אל הרב עם שני השמות, המקורי והחדש, הרב בירך אותה ו"דעתו נחה"…

רוח הקודש

ברכה בלי לברך

מנהל קופת-החולים סידר לנו למחרת בבוקר בדיקת אולטרסאונד דחופה בבית-חולים "הדסה" הר-הצופים. בשעה 04:00 לפנות בוקר נסענו עם בתנו הראשונה, שהייתה בת שנה, לרב מרדכי אליהו זצ"ל. היה זה ערב ראש השנה, והעומס היה אדיר. היינו בספק רב אם נוכל בכלל להתקרב לרב.

דרכי הלכה

איני זז ממקום תורה

כשהיה הרב אברך צעיר מאד, קרא לו ראש הישיבה הגאון רבי עזרא עטייה זצוק"ל והציג אותו בפני שני אורחים חשובים שהגיעו לישיבה.

נקיות

ריח של צלבים…

מייד פנתה הרבנית לבדוק מה רע יש במפה, והנה גילתה שחלק מעיטורי המפה הם צלבים…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה