מבית דרכי הוראה לרבנים

מחיר מחצית השקל ושיעור תורה אחד

הרב היה רגיש מאוד והיה נותן את לבו על כל תלמידיו, כשתלמיד שהיה בקשיים כלכליים הרב היה מוצא לו פיתרון הלכתי יוצא דופן...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הרב היה רגיש מאוד והיה נותן את לבו על כל תלמידיו. מספר מאיר גרידיש שהיה רגיל לבא תמיד לשיעורים של הרב.

אני גר ברעננה, והייתי מגיע שלוש פעמים בשבוע לשיעורי תורה שהרב זצ"ל היה נותן בירושלים. זו הייתה נסיעה ארוכה, והעלויות של הנסיעה היו מצטברות לסכום משמעותי כל שבוע. פעם ניגשתי אל הרב ואמרתי לו שזה קשה כלכלית. אמר לי הרב: כל ההוצאות של השיעור עלי. תוריד אותם מהמעשר כספים שלך. לא עשיתי זאת, אבל למדתי הלכה למעשה שמותר להוריד נסיעות לשיעורים ממעשר כספים.

ואם בענייני כספים עסקינן, אני רואה-חשבון בבורסה ועוסק במתכות יקרות, מטבעות בעולם ותחשיבים שונים. כל שנה הייתי רגיל לחשב בשביל הרב מרדכי אליהו את המחיר של "מחצית השקל" כמו שהוא בזמן אמת. הייתי מחשב את מחיר הכסף בבורסה בעולם לאונקיה. מחלק אותו ל-31:104 גרם, שזה אונקיה אחת במתכות מהסוג הזה, מכפיל ב-10, כי זה מחצית השקל כ-10 גרם כסף טהור, מוסיף עליו את המע"מ וזה היה מחיר הכסף. עליו הרב היה מוסיף עלויות שיווק כדי לדעת מה המחיר של מחצית השקל כמו שהוא נמכר ללקוח.

פעם הבאתי את המחיר לרענן, שהיה מסיע את הרב כל בוקר לתפילה, וביקשתי ממנו ברכה. אמר לו הרב: אתמול הוא היה פה בשיעור של יום שני, למה הוא לא בא לקבל ברכה? התפלאתי, כיוון שלא הייתי יושב לידו בבית-הכנסת, ובכל זאת הוא שם לב מי בא לשיעור.
(רו"ח מאיר גרידיש, רעננה(

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

לאחר פטירתו

חלום של ערבית

בוקר אחד התקשר אלי הבעל וסיפר לי שהוא חלם בלילה את הרב מרדכי אליהו זצ"ל בא אליו בחלום ואומר לו: תקפיד על תפילת ערבית ובעזרת ה' יהיו לכם ילדים משלכם!

סיפורים מהעולם הבא

אלפי מנורות של אור

לאחר מכן באו אלי שני אנשים מאירי פנים ביותר ואמרו לי: "אנחנו לא רוצים לראות אותך פה בעולם העליון. אנחנו רוצים לראות אותך שמח במירון. רוקד כמו שאתה רגיל לעשות כל שנה. לך רד לעולם הזה". באותו רגע בדיוק נתן לי ד"ר בוריס את מכת החשמל השביעית, לפי בקשתו של אחי, והתעוררתי…

זריזות

ברית ללא ברית

כל המוזמנים כבר הגיעו, וביניהם אנשים חשובים. אם יבטלו את הברית יהיה מזה חילול השם גדול. האם יעשה ברית בשבת? על הפיתרון ההלכתי המבריק והמכבד

רוח הקודש

"שלא תעיז לקרוא לו יוחאי"

נוצר ויכוח גדול, ובעקבות כך פנה אבי הבן אל הרב וסיפר לו את שאירע. הרב עצם את עיניו ושקע במחשבות, ופתאום קרא בקול: "שלא תעיז לקרא לו יוחאי"!

צדיק בן צדיק

אהגה בתורת א-ל ותחכמני!

נדיר הוא סיפור חייו של המקובל האלוקי רבי סלימאן אליהו זיע"א, אביו של הרב, שאת שנותיו הראשונות עשה במשפחה ובסביבה שלא היתה קרובה להיכלי תורה.

ילדים זו שמחה

כבוד ה' הסתר דבר

. "עם מכון פוע"ה התייעצתם?" הוא מייד שאל. "לא", ענינו. "תתייעצו אִתם", אמר הרב, ולחש איזו תפילה. אחר כך סיים באמירת "ברכה והצלחה"

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה