מבית דרכי הוראה לרבנים

מחיר מחצית השקל ושיעור תורה אחד

הרב היה רגיש מאוד והיה נותן את לבו על כל תלמידיו, כשתלמיד שהיה בקשיים כלכליים הרב היה מוצא לו פיתרון הלכתי יוצא דופן...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הרב היה רגיש מאוד והיה נותן את לבו על כל תלמידיו. מספר מאיר גרידיש שהיה רגיל לבא תמיד לשיעורים של הרב.

אני גר ברעננה, והייתי מגיע שלוש פעמים בשבוע לשיעורי תורה שהרב זצ"ל היה נותן בירושלים. זו הייתה נסיעה ארוכה, והעלויות של הנסיעה היו מצטברות לסכום משמעותי כל שבוע. פעם ניגשתי אל הרב ואמרתי לו שזה קשה כלכלית. אמר לי הרב: כל ההוצאות של השיעור עלי. תוריד אותם מהמעשר כספים שלך. לא עשיתי זאת, אבל למדתי הלכה למעשה שמותר להוריד נסיעות לשיעורים ממעשר כספים.

ואם בענייני כספים עסקינן, אני רואה-חשבון בבורסה ועוסק במתכות יקרות, מטבעות בעולם ותחשיבים שונים. כל שנה הייתי רגיל לחשב בשביל הרב מרדכי אליהו את המחיר של "מחצית השקל" כמו שהוא בזמן אמת. הייתי מחשב את מחיר הכסף בבורסה בעולם לאונקיה. מחלק אותו ל-31:104 גרם, שזה אונקיה אחת במתכות מהסוג הזה, מכפיל ב-10, כי זה מחצית השקל כ-10 גרם כסף טהור, מוסיף עליו את המע"מ וזה היה מחיר הכסף. עליו הרב היה מוסיף עלויות שיווק כדי לדעת מה המחיר של מחצית השקל כמו שהוא נמכר ללקוח.

פעם הבאתי את המחיר לרענן, שהיה מסיע את הרב כל בוקר לתפילה, וביקשתי ממנו ברכה. אמר לו הרב: אתמול הוא היה פה בשיעור של יום שני, למה הוא לא בא לקבל ברכה? התפלאתי, כיוון שלא הייתי יושב לידו בבית-הכנסת, ובכל זאת הוא שם לב מי בא לשיעור.
(רו"ח מאיר גרידיש, רעננה(

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

רוח הקודש

האולטרסאונד הכי טוב

לאחר שבוע וחצי אשתי פנתה לבדיקות. "אין שום התפתחות", הרופא דבק בגרסתו לנוכח מראה האולטרסאונד, "כל יום שהעובר עדיין ברחמך עושה רק נזק, אין עוד מה לעשות". החלטנו להתקשר לאחר הפרופסורים שהרב נתן לנו את מספר הטלפון שלו. סיפרנו לו על המקרה שלנו, ולאחר שהוא שמע שהרב אליהו הוא שהפנה אותנו אליו אמר: " פגישה ראשונה אצלי עולה 7,000 שקלים, אבל אם הרב אליהו אמר לכם שהוא רואה עובר שמתפתח – אין טעם שתבואו אלי, חבל על הכסף שלכם!". רצינו להיות בטוחים בדבריו, אך הוא חתם את הנושא: "אם הרב אליהו ראה – זה האולטרסאונד הכי טוב!".

רפואה וחיים

אירוע על-מוחי

שעה קלה לאחר שהלכו הרופאים הגיע אלי הרב, מלווה ברב זעפרני. הרב היה לבוש בגלימתו ואמר לי: אני נוסע עכשיו לארצות-הברית לביקור קצר, אבל דע לך שכאשר אחזור אתה תהיה בריא לגמרי. חשבתי לעצמי שהרי הרופאים אמרו לי לפני כשעה משהו אחר, אבל בכל זאת עניתי "אמן". כאשר כבוד הרב חזר מארצות-הברית, מי שהביא אותו לבית-הכנסת הייתי אני בעצמי, תודה לאל, בריא ושלם!

רוח הקודש

ברכה בלי לברך

מנהל קופת-החולים סידר לנו למחרת בבוקר בדיקת אולטרסאונד דחופה בבית-חולים "הדסה" הר-הצופים. בשעה 04:00 לפנות בוקר נסענו עם בתנו הראשונה, שהייתה בת שנה, לרב מרדכי אליהו זצ"ל. היה זה ערב ראש השנה, והעומס היה אדיר. היינו בספק רב אם נוכל בכלל להתקרב לרב.

בית נאמן בישראל

חתונה של צנע…

תקופת חתונתו של הרב, היתה תקופה קשה של מחסור במוצרי מזון וכולם היו חייבים להצטמצם מאד.

תורה

הרב אליהו בודק ההדסים

בצעירותו של הרב, לא מצא הדסים מהודרים כלבבו, ועמד ללכת לדוכן אחר לחפש שם, אמר לו בעל הדוכן: מה אתה מחפש כל כך הרבה? הרב אליהו בדק את כל ההדסים האלה ואמר שהם כשרים….

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה