מבית דרכי הוראה לרבנים

פלפלתא חריפתא

אמר הבבא סאלי לרב: אם אתה לא אוכל, לפחות תשתה! ומזג לרב כוס ערק. הרב, שלא היה רגיל לשתות משקאות חריפים כלל, בירך ושתה והיה חריף לו מאוד. רצה להפיג את החריפות, הגישו לפניו פלפלין, בירך וטעם והייתה חריפותן קשה מהערק!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

פרישות הייתה לרב במיוחד בכל מה שקשור לחיים שלו. הרב זצ"ל סיפר, על פעם אחת ביושבו עם המלך במסיבו אצל הבבא סאלי, וקהל הקודש אוכלים שותים ושמחים. וזה היה דרכו של הרב תמיד בחסידותו ובפרישותו, לא לאכול מה שהרבנית בעצמה לא בישלה. פעם אחת ראה הבבא סאלי שהרב אליהו לא אוכל, הביא בעצמו מלפפון, קילפו באולרו והגישו לרב ואכל.

באותה סעודה חשב אחד המשמשים שזה לא כבוד לבבא סאלי שהרב אינו אוכל ממה שהוגש לפניו. גער ברב בתקיפות ואמר לו: "אם הבבא סאלי היה נותן לי ארנבת לאכול – הייתי אוכל! ואתה רגל של תרנגולת לא אוכל?"

מייד סיפר אותו משמש לבבא סאלי שהרב אליהו לא אוכל מהאוכל שלו! אמר הבבא סאלי לרב: אם אתה לא אוכל, לפחות תשתה! ומזג לרב כוס ערק. הרב, שלא היה רגיל לשתות משקאות חריפים כלל, בירך ושתה והיה חריף לו מאוד. רצה להפיג את החריפות, הגישו לפניו פלפלין, בירך וטעם והייתה חריפותן קשה מהערק!

צחק הרב אליהו ואמר כי ברכתן של הפלפלין אינה "בורא פרי האדמה" אלא "דיין האמת". אמר לו הבבא סאלי: מיתקנו אתך את הדינים.
מתוך חוברת "על הצדיקים ועל החסידים", הרב חיים בן שושן, בית-אל

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

יראת חטא

"שהחיינו" על אגוזים

הידיים שלי היו עדיין שחורות מקילוף האגוזים. הושטתי את הידיים לרב, ואמרתי לו שהן מעידות על כך. לאחר שכבוד הרב ראה את הידיים שלי, הוא שמח ובירך בכוונה "שהחיינו"…

תורה

מבחן ראיה של הרב אליהו

הרב שם לי כמה חפצים מול העיניים ולא זיהיתי אותם. עד היום אני זוכר את המבחן ראיה שהרב עשה לי. הרב אמר לי: אם כן, יש לי בשבילך עצה. תכין את השיעור בעל-פה ותלמד אותם בלי משקפיים.

דן דין אמת

לראות מאחורי המילים

כשישבתי בבית הדין, תבע אדם אחד מוסד גדול. טענתו היתה, שהמוסד שילם לו עבור אמירת קדישים לנפטרים גלמודים,

נקיות

חסר פניות

הכבוד הזה שהרב נתן להחלטות שלי כראש ישיבה מעולם לא עזב אותי. למרות שהוא רב כל כך גדול, אחראי על כל כך הרבה אנשים ורבנים וישיבות, ואני רק על ישיבה אחת – הוא כיבד תמיד את החלטתי. ואת זה לעולם אי-אפשר לשכוח!

רוח הקודש

"שלא תעיז לקרוא לו יוחאי"

נוצר ויכוח גדול, ובעקבות כך פנה אבי הבן אל הרב וסיפר לו את שאירע. הרב עצם את עיניו ושקע במחשבות, ופתאום קרא בקול: "שלא תעיז לקרא לו יוחאי"!

בית נאמן בישראל

חתונה של צנע…

תקופת חתונתו של הרב, היתה תקופה קשה של מחסור במוצרי מזון וכולם היו חייבים להצטמצם מאד.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה