מבית דרכי הוראה לרבנים

"שהחיינו" על אגוזים

הידיים שלי היו עדיין שחורות מקילוף האגוזים. הושטתי את הידיים לרב, ואמרתי לו שהן מעידות על כך. לאחר שכבוד הרב ראה את הידיים שלי, הוא שמח ובירך בכוונה "שהחיינו"...

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

באזכרה על אבי המנוח נהגתי להביא פירות חדשים, כדי שאנשים יברכו עליהם ברכת "שהחיינו" לעילוי נשמת אבי בבית-הכנסת.

שנה אחת חיפשתי ומצאתי אגוזים טריים. קילפתי את האגוזים והבאתי אותם עם הברכות לקידוש בבית-הכנסת בשבת. באתי עם צלחת אגוזים לכבוד הרב ואמרתי לו שיש עליהם ברכת "שהחיינו". שאל אותי הרב: מי אמר שזה "שהחיינו"? הרב הסביר לי שיש בעיה לברך "שהחיינו" על אגוזים, כי מברכים רק על פרי שניכר שהוא חדש, ואילו אגוזים יכולים להיות משנים עברו, ונראים אותו הדבר.

השבתי לרב שאלה אגוזים טריים. שאל הרב: איך אני יודע שזה טרי?

הידיים שלי היו עדיין שחורות מקילוף האגוזים. הושטתי את הידיים לרב, ואמרתי לו שהן מעידות על כך. לאחר שכבוד הרב ראה את הידיים שלי, הוא שמח ובירך בכוונה "שהחיינו".
(שלום קנוניאן, נהג הוותיקין של הרב)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

בית נאמן בישראל

כך היא דרכה של תורה… וחיי צער תחיה!

הבית שהקימו הרב והרבנית, בית צנוע, חסר אמצעים ומתקיים בקושי, אך בית מלא אורה ושמחה, בית שמעולם לא נשמעה בו תלונה ולא נאחזה בו אנחה.

דרכי הלכה

הגדרות חדשות בכשרות אתרוגים

כשמדברים על הפסיקה של הרב בארבעת המינים, מעניין מאד להתייחס גם לצורה בה התבטא ובאיזו צורה חילק והגדיר את רמות הכשרות וההידור.

טהרה

תפילין של לב

הסדר בהנחת התפילין של הרב היה מעניין…ביום שאחר כך הייתה ישועה גדולה – היה הרב מניח שני זוגות תפילין, רש"י ורבנו תם. ביום שאחר כך היה בו פיגוע או אסון – היה הרב מניח זוג אחד של תפילין, של ראש בלבד.

דן דין אמת

רחום בדין

בשבתו לדון, היה הרב מקפיד על יחס נאות ואנושי כלפי בעלי הדין המתייצבים בפני הדיינים. תמיד זכר והדגיש, כי לכל אדם יש צרכים ורגשות וצריכים להתחשב בהם.

הולדתו

הולדתו של מרן הרב

את מסכת חייו של הצדיק המקובל הקדוש רבי מרדכי אליהו זכותו תגן עלינו אנו פותחים ביום הולדתו, כ"א באדר תרפ"ט,

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה