מבית דרכי הוראה לרבנים

אברהם ושרה לא מתאימים

עמדנו שנינו נבוכים. לתשובה הזאת לא ציפינו. שאלנו אותו מה עושים במקרה כזה, וסוף-סוף סבא חייך ואמר: רגע, אני רוצה לבדוק משהו. לאחר כמה רגעים אמר לנו סבא: בדקתי את השמות של אברהם ושרה, ומצאתי שלפי הספר והחשבונות האלה, גם ביניהם אין התאמה.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

לפני החתונה, כלתי המיועדת ואני הלכנו לרב מסוים, שנחשב ידוע ומקובל, וביקשנו ממנו ברכה. היום כשאני חושב על זה הדבר זה נראה לי מוזר, ללכת למישהו אחר שהוא לא סבא הרב אליהו זצ"ל, אבל אז היינו צעירים ונרגשים, וזה מה שעשינו. הרב המקובל ביקש שנאמר לו את שמותינו ושם האמהות שלנו, עמד ועשה חישובים מחישובים שונים, ולאחר מכן אמר בסבר פנים חמור: לא מתאים. עמדנו נדהמים ונבוכים. מה זאת אומרת לא מתאים? אבל הוא בשלו: לא מתאים.

לא חשבנו פעמיים, ושמנו פעמינו אל סבא. סיפרנו לו מה שקרה, וסבא שיווה לפניו מבט רציני במיוחד. הייתי סקרן לדעת מה סבא יאמר, שכן ידעתי שדעתו לא נוחה מדברים שכאלה, אבל ידעתי גם שסבא לא ירצה לומר משהו שתשתמע ממנו ביקורת על אותו רב מקובל. הוא ביקש שנתלווה אליו לחדר צדדי, הוציא ספר עתיק מאוד שעוסק בהתאמת שמות, והותיר אותנו כך, דקות ארוכות, תוך שהוא מעיין באותו הספר. לאחר זמן שנראה לנו כנצח הרים סבא את עיניו מן הספר ואז אמר: לפי המספרים זה באמת לא מתאים.

עמדנו שנינו נבוכים. לתשובה הזאת לא ציפינו. שאלנו אותו מה עושים במקרה כזה, וסוף-סוף סבא חייך ואמר: רגע, אני רוצה לבדוק משהו. לאחר כמה רגעים אמר לנו סבא: בדקתי את השמות של אברהם ושרה, ומצאתי שלפי הספר והחשבונות האלה, גם ביניהם אין התאמה.

עכשיו גם כלתי המיועדת ואני חייכנו, ובכל זאת שאלנו את סבא מה עושים.

"ישראל מעל המזל", אמר סבא. "אם יש נשיאת חן, תתחתנו, וה' יהיה בעזרכם".

ברוך ה' התחתנו לחיים לשמחה ולשלום.
(הרב עמיחי אליהו, נכד הרב)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

נקיות

זהירות מנגיעה בדין

בתור דיין, היה הרב ערני מאד שלא לדבר מטוב ועד רע עם אנשים שינסו להתערב ולהשפיע על דיוני בית הדין.

תורה

הארת ראש-חודש

יהודי קשיש וירא שמיים גדול מתרעם על האנשים ששוכחים להזכיר בראש חודש "יעלה ויבוא" תמיהתו גדולה שבעתיים על כך שאותם יהודים גם אינם מרגישים הארה של ראש חודש… את התשובה לכך קיבל מהרב עוד באותו יום

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

הנסיעות לקהילות ישראל

כאשר התמנה הרב לשמש כרב הראשי לישראל, הוא החליט שלא להסתפק ברבנות המקומית בארץ ישראל, אלא קיבל על עצמו לפעול בכל קהילות ישראל בעולם.

רוח הקודש

עכשיו אתה מבין?

לא תכננתי לנסוע לחו"ל. אבל פעם אחת, אשתי ואני היינו חייבים לנסוע. נולד לנו נכד בחו"ל, ולפני רכישת הכרטיס שאלתי את הרב האם אוכל לנסוע לברית המילה…תשובתו של הרב הייתה: אשתך תיסע, ואתה תישאר בארץ !

בין אדם לחברו

אוהב את התוכחות

בתקופה שהרב למד בישיבת 'פורת יוסף' היה חכם זקן ושמו רבי אברהם ענתבי-סקא זצ"ל,

טהרה

מרוקרליבך

ראיתי שהברכה של הרב אליהו מתחילה לעבוד במהירות. הגענו ללשכה, ומייד ראש העיר קיבל את פנינו. לאחר שהתיישבנו הוא פנה אלי ואמר: "מר אלבז, אני מתפלא עליך. למה אתה לא חולם גדול? למה אתה חולם קטן? תחלום גדול!"

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה