מבית דרכי הוראה לרבנים

כי בי ירבו ימיך

אמי האמינה לרב ולא הלכה לעשות הפלה, אבל חשש קטן קינן בלבה בגלל מה שאמרו לה הרופאים בבדיקה ההיא. האם באמת הרב רואה יותר טוב מכל המכשירים של הרופאים? תמהה בלבה.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

כשאמי הייתה בהיריון היא הלכה לבדיקת אולטרסאונד שגרתית, ושם אמרו לה שיש לה בת עם הרבה מומים וכדאי שתעשה הפלה. ההורים שלי מאוד נבהלו והלכו אל הרב זצ"ל לבקש עצה וברכה. הרב אמר לאמי: יש להם שתי טעויות. קודם כל, יש לך בן. ודבר שני, הוא בריא ושלם. אל תלכי אליהם עוד לבדיקות, כי הם סתם יחלישו אותך.

אמי האמינה לרב ולא הלכה לעשות הפלה, אבל חשש קטן קינן בלבה בגלל מה שאמרו לה הרופאים בבדיקה ההיא. האם באמת הרב רואה יותר טוב מכל המכשירים של הרופאים? תמהה בלבה.

עברו תשעת חודשי ההיריון, ואמי ילדה אותי, בן בריא ושלם בדיוק כמו שאמר לה הרב.

כמובן שהוריי רצו מאוד שהרב אליהו יהיה הסנדק בברית שלי, ואכן כך היה. כשאמרו בברית כי שמי בישראל הוא ברוך ישראל אמר הרב: "כי בי ירבו ימיך ויוסיפו לך שנות חיים" – ב"י ראשי-תיבות ברוך ישראל.

לימים נסעו ההורים שלי לחוץ-לארץ לצורך השתלת כליה להצלת חיי אבי. חיפשו תורם, ומצאו שהכליה שלי יכולה להתאים לו. כמובן ששמחתי על הזכות לתרום כליה לאבי, והיא באמת נקלטה ואבי זכה בחייו מחדש.

במסיבת ההודיה שההורים שלי עשו אחרי ההצלה של אבי, היה נוכח הרב מאיר מזוז שליט"א שאמר: ברור לי שלרב אליהו הייתה רוח הקודש. שהרי זה מה שהוא אמר בברית המילה. "כי בי ירבו ימיך", שבזכות בי – ברוך ישראל – ירבו ימיך ויוסיפו לך שנות חיים.
(ברוך ישראל נמני, ניו-יורק)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

קדושה

קידוש טרם קידושין

הסבא שלך עשה אתנו טובה גדולה. בתי כבר עברה את גיל שלושים ועדיין לא נישאה. היינו מודאגים. באתי אל הרב ושאלתי אותו מה לעשות. הרב שאל אותי האם עשינו לבתנו סעודת הודיה כשהיא נולדה, והשבתי שעשינו. הרב המשיך ושאל: האם הסעודה הייתה ממש על לחם, או רק עוגיות ושתייה? השבתי לו: הרב יודע, כמו שעושים לבת. קידוש.

הרב הראשי לישראל

הבשר שהוחלף בטעות

סיפור דומה סיפר יהודי ששימש כמשגיח בבית המלון 'קיסר' בירושלים:

זריזות

איך אני יודע שאני צדיק?

הרב נכנס לרכב, נאנח ושאל אותי: "רענן, איך אני יודע שאני צדיק?" הייתי קצת המום מהשאלה, אבל לפני שהספקתי לחשוב ולענות איך עונים לשאלה כזאת הרב כבר ענה לי

לאחר פטירתו

טוב שמן טוב

זה היה פלא ממש, כי כעבור שעתיים הבחורה התעוררה וחזרה לחיים. השמועה על השמן הפלאי של הרב זצ"ל עשתה לה כנפיים, והגיעו אלי מקרים נוספים של אנשים שהשתתקו. לא לכולם זה הועיל, והאמת היא שאינני יודעת למי זה הועיל ולמי לא. בכל מקרה, שלושה מהאנשים סיפרו לי שזה הועיל להם.

ענווה

התשובה נמצאת בתוכנו

ואיך החלטת? ביקש הרב לדעת. השבתי לרב מה שהשבתי והוא אמר: "החלטת נכון, הייתה לך כבר התשובה ובאמת לא היית חייבת לדבר אתי. לעתים הזמן נותן לאדם את המחשבות הנכונות, בסבלנות, וזאת תהיה הברכה אלייך, שתמיד תהיה לך סבלנות לשאול את עצמך ולשמוע את תשובתך"!

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה