מבית דרכי הוראה לרבנים

מי מינה אותך על הפרנסה?

הרב פנה אליי ואמר לי: בתי, הקב"ה קובע מראש השנה ועד ראש השנה את פרנסתו של כל אדם. מה שקיבלת ממשרד החינוך – תקבלי ממקום אחר, חודש בחודשו!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הייתי מורה בתיכון במשך כ-11 שנה, ובשלב כלשהו הציעו לי ללכת ללמוד להיות טוענת רבנית. חששתי מהחלטה גורלית כזאת, כיוון שמדובר בהפסקת משכורת מסודרת של משרד החינוך. במקום לקבל משכורת, אצטרך לשלם שכר לימוד גבוה כדי להיות טוענת רבנית.

אמרתי לבעלי שלפני שאעשה את הצעד הזה, אני רוצה להתייעץ עם הרב מרדכי אליהו זצ"ל. ניגשתי אליו ושטחתי בפניו את הבעיה. הרב שאל אותי: מה את דואגת? ואני השבתי לו: מה יהיה עם פרנסה אם אפסיק לעבוד? איך אשלם שכר לימוד לחמישה ילדים שיש לי? אבל הרב לא התרשם מהטיעונים שלי והחזיר לי בשאלה: מי מינה אותך על הפרנסה?

אחר כך המשיך הרב ואמר לי: בתי, הקב"ה קובע מראש השנה ועד ראש השנה את פרנסתו של כל אדם. מה שקיבלת ממשרד החינוך – תקבלי ממקום אחר, חודש בחודשו.

לא הבנתי איך אני אמורה לקבל את המשכורת במקום לשלם אותה. אבל מייד אחרי שהתחלתי את לימודיי, זכיתי במלגת לימודים ומדי חודש קיבלתי משכורת שלמה לכלכלת הבית. היה לי ברור שהברכה של הרב עובדת. ברכת ה'. הסכומים שקיבלתי היו ממש הסכומים שקיבלתי במשרד החינוך, ועד היום זה לפלא בעיני.

עברתי את הבחינות של הטוענות הרבניות. היום יש לי תואר שני במשפטים, ואני רואה הצלחה בעבודה שלי. אני מודה לרב שבירך והנחה אותי בדרך של אמונה, שמביאה הרבה ברכה.
(מזל מיכל גולבשטיין, אפרת(

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

קדושה

מקדש עמו ישראל

כעבור שנה הוזמנו לחתונתו, ושוב התלבטתי האם לנסוע, מכיוון שהיינו צריכים לשהות אצל חמותי שנישאה לגוי נישואים שניים וחיה עמו כארבע-עשרה שנה. הרב אמר לנסוע ולא לדאוג, כי עוד מעט הם יתגרשו. לאחר כמה חודשים קיבלנו מכתב שבו הודיעה חמותי על כך שהתגרשה…

זריזות

שופר לא בא ברגל…

תמיד ידענו – שאם הרב אומר לא לדאוג, אני לא דואג… מרן הרב קיים את הבטחתו – הרב תקע בשופר בעבור אמי ורק לאחר מכן, מלא שמחה, עזב והלך.

נקיות

ריח של צלבים…

מייד פנתה הרבנית לבדוק מה רע יש במפה, והנה גילתה שחלק מעיטורי המפה הם צלבים…

דרכי הלכה

מתי אין הרב זוכה לסייעתא דשמיא

אלו שהיו קרובים אל הרב, לאורך כל השנים שעסק ברבנות והיה משיב תשובות לשואלים, ראו בחוש, שהפסיקה של הרב אינה רק תוצאה של עיון עמוק ויכולת ניתוח של כל הפרטים והצדדים

סיפורים מהעולם הבא

קשר בין העולמות

הרב אמר לנו שאבינו היה איש חסד, ולכן נתנו לו מן השמים זכות לעשות חסד עם הבן החולה שלו. אשר על כן הם צריכים לעשות מה שנאמר להם בחלום שבהקיץ הזה. זה הפליא אותנו כי הרב ז"ל היה איש הלכה, ובדרך כלל הוא היה מבטל כל התייחסות לחלומות מסוג זה. רצה שנהיה אנשים עם רגלים על הקרקע ולא חיים בעולם של דמיון.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה