מבית דרכי הוראה לרבנים

עכשיו אתה מבין?

לא תכננתי לנסוע לחו"ל. אבל פעם אחת, אשתי ואני היינו חייבים לנסוע. נולד לנו נכד בחו"ל, ולפני רכישת הכרטיס שאלתי את הרב האם אוכל לנסוע לברית המילה…תשובתו של הרב הייתה: אשתך תיסע, ואתה תישאר בארץ !

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הרב אליהו זצ"ל היה מסתיר מאוד את כוחו המיוחד לראות נסתרות ולצפות פני העתיד. זה לא היה מתגלה אלא במקרים מיוחדים. אחד מהמקרים היה המקרה הבא שהייתי עד לו ממש. זה קרה על רקע הדרכתו של הרב לא לנסוע לחו"ל לטיולים או לסיורים כלשהם, אלא רק כאשר הנסיעה היא לצורך או לשם הציבור, וגם אז יש לשאול שאלת חכם.

לא תכננתי לנסוע לחו"ל. אבל פעם אחת, אשתי ואני היינו חייבים לנסוע. נולד לנו נכד בחו"ל, ולפני רכישת הכרטיס שאלתי את הרב האם אוכל לנסוע לברית המילה.

תשובתו של הרב הייתה: אשתך תיסע, ואתה תישאר בארץ.

לא כל כך הבנתי את ההבדל. אם מותר – מותר גם לי. ואם אסור – אסור גם לאשתי. אבל השנים הרבות שלנו עם הרב לימדו אותנו לדעת שהוא לפעמים יודע דברים שלא ידועים לנו.

עשינו כדבריו. אשתי נסעה לברית, שהייתה ביום חמישי בשבוע, ולבי כמובן היה אתה ועם הנכד החדש שנולד לנו לחיים טובים ולשלום.

כעבור יומיים הבנתי בדיוק למה הרב אמר מה שאמר. אמי, עליה השלום, נפטרה בשבת.

אם הייתי נוסע לברית ביום חמישי, לא הייתי יכול להיות בעת פטירתה ובקבורתה של אמי. אולי היו רוצים להמתין עם הקבורה עד שאחזור, וזה בוודאי לא לכבוד הנפטרת. כל כך הבנתי את הדרכת הרב.

כשהרב בא להספיד את אמי, הוא אישר את מחשבתי ואמר לי: עכשיו אתה מבין?
(ר' עזרא ברנע, חזן בית-הכנסת "היכל יעקב")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

תורה

אתם צוחקים ואני בוכה

איך מרן מגיב כשילד קטן בן שלשו שנים מטיח בו "לא בירכת אותי"! ומוסר השכל גדול שקיבלו הקהל באותו רגע…

דרכי הלכה

אתרוג 'מורכב' משני פסולים…

ומהיכן למד הרב את המומחיות הגדולה לארבעת המינים? – מאותו גאון וקדוש, רבי יעקב מוצפי זצוק"ל, ראב"ד העדה החרדית הספרדית בירושלים, שהיה שריד לדור דעה ונמנה על גדולי חכמי בבל וממנהיגי העדה עוד בבגדאד.

רוח הקודש

האולטרסאונד הכי טוב

לאחר שבוע וחצי אשתי פנתה לבדיקות. "אין שום התפתחות", הרופא דבק בגרסתו לנוכח מראה האולטרסאונד, "כל יום שהעובר עדיין ברחמך עושה רק נזק, אין עוד מה לעשות". החלטנו להתקשר לאחר הפרופסורים שהרב נתן לנו את מספר הטלפון שלו. סיפרנו לו על המקרה שלנו, ולאחר שהוא שמע שהרב אליהו הוא שהפנה אותנו אליו אמר: " פגישה ראשונה אצלי עולה 7,000 שקלים, אבל אם הרב אליהו אמר לכם שהוא רואה עובר שמתפתח – אין טעם שתבואו אלי, חבל על הכסף שלכם!". רצינו להיות בטוחים בדבריו, אך הוא חתם את הנושא: "אם הרב אליהו ראה – זה האולטרסאונד הכי טוב!".

טהרה

שירת בית המקדש

פעם הרב ביקש ממני לשיר את השיר "ידידי השכחת" כמו שהסבא שלי היה שר. היה שם פייטן ששמע אותי וצירף לשיר פתיחה ממנגינה ערבית. הרב מאוד לא אהב את זה, ואמר לי בלחש: "ולא קרב זה אל זה". למה הפייטנים לוקחים מנגינות של ערבים? שהם יחברו מנגינות. שיחברו שירה חדשה, שירה משלנו!

זריזות

איך עוצרים אוטובוס?

באמצע הדרך הגיע זמן תפילת מנחה, והבבא סאלי שישב מאחורי הנהג הקיש במקלו על הנהג ואמר לו: תעצור! אני צריך להתפלל מנחה. בסדר, השיב לו הבבא סאלי, וירד עם כל המזוודות מהאוטובוס…

זריזות

בוץ של מצווה

הרב לא היה שולח מישהו שיקטוף בעבורו את האתרוגים שמצאו חן בעיניו, אלא היה הולך ומתכופף בעצמו על-מנת לקוטפם.לאחר הקטיף היינו מביאים את האתרוגים שקטפנו, והרב היה מנחה: "אתרוג זה לפלוני, אתרוג זה לאלמוני".

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה