מבית דרכי הוראה לרבנים

בוץ של מצווה

הרב לא היה שולח מישהו שיקטוף בעבורו את האתרוגים שמצאו חן בעיניו, אלא היה הולך ומתכופף בעצמו על-מנת לקוטפם.לאחר הקטיף היינו מביאים את האתרוגים שקטפנו, והרב היה מנחה: "אתרוג זה לפלוני, אתרוג זה לאלמוני".

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

לפני שהרב זצ"ל היה לרב הראשי, היינו הולכים יחד לקטוף אתרוגים בכל ערב חג הסוכות, לאחר ראש השנה. היינו הולכים עם שמעון כהן, אגרונום שהיה מתפלל בבית-הכנסת של הרב, ועם הרב יהודה גיאת, תלמיד של הרב, להרי יהודה, אצל התימנים.

הרב לא היה שולח מישהו שיקטוף בעבורו את האתרוגים שמצאו חן בעיניו, אלא היה הולך ומתכופף בעצמו על-מנת לקוטפם. אחת המטרות של הרב לכך הייתה למנוע נזק מבעל-הבית. כי אם יקטפו אתרוג ולבסוף הוא לא ימצא חן בעיני הרב – הרי שנגרם הפסד לבעל-הבית. ואם האתרוג היה קטן מדי – הרי את הנקטף אין להשיב. לכן הרב היה בוחן את האתרוג בעצמו לפני שקטף אותו. צריך לזכור כי באותה תקופה היו משקים את העצים בממטרות ולא דרך טפטפות, והכול מסביב היה רטוב ומלא בוץ. אבל זה לא מנע מהרב לעשות זאת בעצמו.

לאחר הקטיף היינו מביאים את האתרוגים שקטפנו, והרב היה מנחה את הרב יהודה גיאת: "אתרוג זה לפלוני, אתרוג זה לאלמוני".
(שלום קנוניאן, נהג הוותיקין של הרב)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

בית נאמן בישראל

ענבי הגפן

בשנת תשי"ג, התחתן הרב עם הרבנית הצדקנית מרת צביה תליט"א, בתו של הגאון רבי נסים דוד עזראן זצוק"ל, שהיה בנו של הגאון רבי שמואל עזראן זצוק"ל וחתנו של הגאון רבי יוסף שלוש זצוק"ל.

זריזות

ביומו תיתן שכרו

את הדבר הגדול ביותר למדתי בסוף העבודה. מייד כשסיימתי להרכיב את הדלת,זאת הייתה הפעם הראשונה בחיי שקיבלתי שכר על עבודתי ממש לאחר שסיימתי אותה!

יראת חטא

שאלת חלום

בערב פסח אחד הרב קם באמצע הלילה ואמר לרבנית: יש חמץ בבית. הרבנית זינקה מהמיטה ואמרה: עבדתי כל כך קשה לפסח כדי שיהיה לנו חג כשר, אם יש חמץ אני לא נשארת בבית הזה לדקה אחת. נלך לילדים..

שנות בחרותו

לימוד אצל הרשב"י

חברותא נוספת היתה לו לרב עם יבדלחט"א הגאון רבי שמעון בעדני שליט"א, וברוב שקידה היו עמלים בתורה.

דרכי הלכה

הבחור הפוסק

כשהרב עוד היה בחור ולמד בישיבת 'פורת יוסף', הכירו כולם בבקיאותו הגדולה בהלכות ובכוחו לפסוק בצורה ברורה וחדה.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה