מבית דרכי הוראה לרבנים

פתקא טבא

הפליא אותנו מאוד הביטחון של הרב ונקיבת התאריך של שמחת תורה. זה לא היה נוסח רגיל של ברכה, זה היה נוסח של ברכה עם ביטחון. זה התאריך שבו תבושרו בשורות טובות. וכך זה קרה!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

קראנו את הסיפורים על הרב מרדכי אליהו זצ"ל שהופיעו בספרים הקודמים ומאוד התחזקנו מהם באמונה ובאהבת ה' ותורתו. גם לנו במשפחה קרה מעשה פלא עם הרב. זכינו לראות את כוחו הגדול של הרב בתפילה באופן מאוד מיוחד.

הבת שלנו גרה בצפת, והרבה שנים אחרי החתונה לא זכתה לפרי בטן. היא באה אל הרב אחרי יום כיפור לברכה בעניין זה והרב אמר לה שעד שמחת תורה היא תראה ישועות. כשהיא סיפרה לנו את נוסח הברכה התפלאנו, כיוון שבין יום כיפור לשמחת תורה יש פחות משבועיים. מסתבר שיש משהו בתקופה הזו שבין החתימה בכיפור למסירת הפתקין, כיוון שלפני שמחת תורה התבשרה הבת שלנו שהיא בהיריון. וזה היה בשבילנו ממש פלא גדול. לראות את הברכה פועלת כל כך ישיר.

הפליא אותנו מאוד הביטחון של הרב ונקיבת התאריך של שמחת תורה. זה לא היה נוסח רגיל של ברכה, זה היה נוסח של ברכה עם ביטחון. זה התאריך שבו תבושרו בשורות טובות. וכך זה קרה.

חבל לנו שלא זכינו להכיר את הרב בחיים חיותו כמו שאנו מכירים היום. למרות הסיפור שקרה לנו וההבנה כי מדובר באיש אלוקים, לא הכרנו מספיק. אחרי שקוראים את כל הספרים ורואים את כל המכלול של המעשים המופלאים הללו, אנו מצטערים כפל כפליים על כל פעם שהיינו יכולים להיות בקרבתו ולקבל את ברכתו ותורתו. חבל על דאבדין.
(משפחה מקדומים)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

ענווה

בן עלייה

ביקש ממני אחד המתפללים לעלות לתורה. אמרתי לו שהיום זו ה"עלייה" של כבוד הרב. הוא הלך מייד לכבוד הרב וביקש ממנו שיוותר לו כדי שהוא יעלה. כמובן שכבוד הרב ויתר לו והוא עלה…

רוח הקודש

תפילין של רש"י ושל רבנו תם

אמר לי אותו יהודי: אתן לך, בתנאי שתניח גם של רש"י וגם של רבנו תם ביחד. התפלאתי מדוע הוא עושה אתי את התנאי הזה, אבל הסכמתי. כך הנחתי בציריך בעל כורחי תפילין של רש"י ושל רבנו תם ביחד, בדיוק כמו שהציע לי הרב. וגם התיידדתי עם בעל שני זוגות התפילין הללו.

ענווה

הבושם של הרב

פעם אחת הזדעזעתי כששמעתי את הרב אומר: אתה חושב שכל הכבוד הזה הוא בגללי? לא ולא. זה בגלל התורה שאני אומר להם. תראה איזה כבוד יש לתורה!

תורה

אצילות של מלך

הרב הגיש משנה סדורה, דבר דבור על אופניו, בנושא ראש-חודש, תוך ציטוט מקורות רבים מן התורה, הנביאים והכתובים. החל מחז"ל, ראשונים אחרונים ואחרוני האחרונים, באגדה ובמחשבה, במפרשים ובהלכה. לא ניתן היה לשער כלל, שהרב לא ידע מראש מהו נושא השיחה

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה