מבית דרכי הוראה לרבנים

תיקון נשמות נפטרים

לפתע ראינו שהרב לא נמצא רק אתנו. הוא מתפלל על כלל ישראל שחיים פה עכשיו. הוא שם את לבו להתפלל גם על נשמות מדורות עברו שנמצאות בעולם העליון.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

הרבה אנשים שואלים מתי הרב התעסק עם בית-דין של מעלה. אני לא יודע מתי הוא התעסק, אבל היו מקרים שבהם הוא היה מורה לנו להתפלל על נשמות שעברו מן העולם.

זה היה בעיקר בליל כיפור. מייד אחרי תפילת ערבית נהגנו לפי הוראותיו של הרב, לקרוא עשרה פרקים ראשונים מתוך ספר תהילים ולומר לאחריהם קדיש לעילוי נשמתם של הנפטרים שלא היו להם משפחות שיאמרו עליהם קדיש מימות אדם הראשון ועד לימינו.

לפתע ראינו שהרב לא נמצא רק אתנו. הוא מתפלל על כלל ישראל שחיים פה עכשיו. הוא שם את לבו להתפלל גם על נשמות מדורות עברו שנמצאות בעולם העליון.
(ר' עזרא ברנע, חזן בית-הכנסת "היכל יעקב")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

רוח הקודש

לא אותי קראת יעקב

הצילומים של הילד עם הגידול היו אצלי ביד, והרמתי אותם בזהירות להראות לרב שיש לילד גידול סרטני…סיכם הרב ואמר לילד: אין לך כלום. לך!

לאחר פטירתו

גם ציפור מצאה בית

בערב יום כיפור לאחר פטירת הרב הלכתי לציון של הרב ואמרתי לו: כבודו אמר לי לקנות בית, אני מנסה שנתיים ולא מצליחה. אני מבקשת מהרב שיקיים את הבטחתו ואני אארגן קבוצה של בנות שתעשה משהו לעילוי נשמת הרב…

פרקי ילדות

תפילה של נער בר מצוה

כשהיה הרב נער כבן שלוש עשרה, למדו הוא ואחיו הצעיר, רבי שמעון בן אליהו זצ"ל בישיבת 'פורת יוסף'.

ילדים זו שמחה

פתקא טבא

הפליא אותנו מאוד הביטחון של הרב ונקיבת התאריך של שמחת תורה. זה לא היה נוסח רגיל של ברכה, זה היה נוסח של ברכה עם ביטחון. זה התאריך שבו תבושרו בשורות טובות. וכך זה קרה!

רוח הקודש

ואלה שמות

אשר אחותי עלתה עם אמנו ממרוקו, היא נקראה בשם אחר. כשהגיעה לארץ, שינו לה את השם ובאמת יש לה שני שמות. חזרנו אל הרב עם שני השמות, המקורי והחדש, הרב בירך אותה ו"דעתו נחה"…

בין אדם לחברו

מחילה מראש

לפני שאנחנו מתחילים, אני רוצה לבקש ממך מחילה מראש אם אפגע בך במהלך העבודה… את המשפט המדהים הזה אמר מרן לעורך ספרי ההלכה של הרב…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה