מבית דרכי הוראה לרבנים

קשר בין העולמות

הרב אמר לנו שאבינו היה איש חסד, ולכן נתנו לו מן השמים זכות לעשות חסד עם הבן החולה שלו. אשר על כן הם צריכים לעשות מה שנאמר להם בחלום שבהקיץ הזה. זה הפליא אותנו כי הרב ז"ל היה איש הלכה, ובדרך כלל הוא היה מבטל כל התייחסות לחלומות מסוג זה. רצה שנהיה אנשים עם רגלים על הקרקע ולא חיים בעולם של דמיון.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

אחי היה מאושפז עשרים-וחמש שנה במחלקה סגורה בבית-חולים לחולי נפש. לאחר שאבי נפטר, הוא בא בלילה בחלום לבת-דודי וביקש ממנה להעביר את אחי לבית-חולים פתוח, לא במחלקה סגורה. אחר כך התגלה אבי המנוח אל בת-דודי גם בשעות היום כשהייתה ערה, ואמר לה את אותו דבר.

הוא כנראה ידע למי הוא פונה, כי אותה בת-דוד הייתה עובדת סוציאלית בכירה והייתה לה הסמכות להעביר חולי נפש ממקום למקום. הפלא היה שהיא אישה מאוד מציאותית, וכשהיא סיפרה את הסיפור הזה – זה נשמע מאוד ממשי.

שאלנו את הרב זצ"ל, והוא אמר לנו שאבינו היה איש חסד, ולכן נתנו לו מן השמים זכות לעשות חסד עם הבן החולה שלו. אשר על כן הם צריכים לעשות מה שנאמר להם בחלום שבהקיץ הזה. זה הפליא אותנו כי הרב ז"ל היה איש הלכה, ובדרך כלל הוא היה מבטל כל התייחסות לחלומות מסוג זה. רצה שנהיה אנשים עם רגלים על הקרקע ולא חיים בעולם של דמיון.

עשינו כדברי הרב והעברנו את האח למחלקה חצי פתוחה, שם הוא קיבל יחס מקסים, אנושי וחם. מצבו השתפר באחת, הוא הפסיק לסכן אנשים, התחיל לעבוד והתגלה כאדם חיובי וטוב. הרב אליהו ביקש שנפרסם את הסיפור הזה כדי שאנשים יבינו מה כוחו של העולם הבא. אנחנו עושים כמצוותו, ומפרסמים את הסיפור בספר שנכתב לזכרו.

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

ענווה

מגיע לי!

הלך האב והביא את בנו אל הרב. הסתכל הרב על הילד, נגע במקום הנפוח ואמר לו: אין לך כלום. אין לך שום דבר. לא צריך ניתוח. לך הביתה… חזרו האב ובנו לביתם, ובאמת לאחר יומיים הנפיחות עברה ולא נותר ממנה כלום. הכול עבר בלי שום ניתוח.

יראת חטא

"שהחיינו" על אגוזים

הידיים שלי היו עדיין שחורות מקילוף האגוזים. הושטתי את הידיים לרב, ואמרתי לו שהן מעידות על כך. לאחר שכבוד הרב ראה את הידיים שלי, הוא שמח ובירך בכוונה "שהחיינו"…

בית נאמן בישראל

ענבי הגפן

בשנת תשי"ג, התחתן הרב עם הרבנית הצדקנית מרת צביה תליט"א, בתו של הגאון רבי נסים דוד עזראן זצוק"ל, שהיה בנו של הגאון רבי שמואל עזראן זצוק"ל וחתנו של הגאון רבי יוסף שלוש זצוק"ל.

זריזות

האופי כן קובע

אם הרב יכול לצחוק ולנשום בעוצמה כזאת שקרעה את המסכה מעל פניו, נראה כי התפילות כבר עשו את שלהן והרב אינו נצרך עוד לטיפולינו…

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

הנסיעות לקהילות ישראל

כאשר התמנה הרב לשמש כרב הראשי לישראל, הוא החליט שלא להסתפק ברבנות המקומית בארץ ישראל, אלא קיבל על עצמו לפעול בכל קהילות ישראל בעולם.

הרב הראשי לישראל

הבשר שהוחלף בטעות

סיפור דומה סיפר יהודי ששימש כמשגיח בבית המלון 'קיסר' בירושלים:

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה