מבית דרכי הוראה לרבנים

חרבו נטויה על ירושלים

משראה הרב את המוט הגבוה הוא אמר: "וְחַרְבּוֹ שְׁלוּפָה בְּיָדוֹ – נְטוּיָה עַל יְרוּשָׁלִָם". הזדעזעתי. הרב אליהו היה נזהר מאוד בלשונו, והפסוק הזה מדבר על המגיפה שהייתה בימי דוד המלך. תחילתו של אותו פסוק מספרת שדָוִד המלך נושא אֶת עֵינָיו ורואה אֶת מַלְאַךְ ה' עֹמֵד בֵּין הָאָרֶץ וּבֵין הַשָּׁמַיִם, ובעקבותיו דוד והזקנים נופלים ומכסים את עיניהם בשקים!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

הייתי רגיל בכל ערב שבת וחג לבוא לביתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל וללוות אותו לבית-הכנסת. כל כך שמח הייתי לראותו, שהייתי רוצה לברך "שהחיינו" בכל פעם שראיתי אותו. אך כיוון שידעתי שהרב לא יסכים שאברך עליו "שהחיינו" בכל שבוע מחדש, הייתי קונה חולצה חדשה, וכשהייתי רואה את הרב הייתי מברך ברכת "שהחיינו" ומכפתר את הכפתור האחרון.

בערב שביעי של פסח שבו הרב קיבל את התקפת הלב שממנה החלו כל ייסוריו, עשיתי כבכל ערב שבת וחג והצטרפתי ללוות את הרב לבית-הכנסת. כשהיינו ברחוב בן-ציון הוא ראה את המוט של הגשר החדש שנבנה בכניסה לירושלים בשביל הרכבת הקלה.

משראה הרב את המוט הגבוה הוא אמר: "וְחַרְבּוֹ שְׁלוּפָה בְּיָדוֹ – נְטוּיָה עַל יְרוּשָׁלִָם". הזדעזעתי. הרב אליהו היה נזהר מאוד בלשונו, והפסוק הזה מדבר על המגיפה שהייתה בימי דוד המלך. תחילתו של אותו פסוק מספרת שדָוִד המלך נושא אֶת עֵינָיו ורואה אֶת מַלְאַךְ ה' עֹמֵד בֵּין הָאָרֶץ וּבֵין הַשָּׁמַיִם, ובעקבותיו דוד והזקנים נופלים ומכסים את עיניהם בשקים.

בשתיים בלילה רבנו קיבל התקף לב והובהל לבית-החולים. ייסורים שבעקבותיהם לא היה חלק בגופו של רבנו שלא נחתך לחתיכות. מאה-ושבעים מנות דם הערו אל גופו המיוסר בתקופה שבה היה מאושפז.

"אָכֵן חֳלָיֵנוּ הוּא נָשָׂא וּמַכְאֹבֵינוּ סְבָלָם וַאֲנַחְנוּ חֲשַׁבְנֻהוּ נָגוּעַ מֻכֵּה אֱלֹקִים וּמְעֻנֶּה: וְהוּא מְחֹלָל מִפְּשָׁעֵנוּ מְדֻכָּא מֵעֲוֹנֹתֵינוּ מוּסַר שְׁלוֹמֵנוּ עָלָיו וּבַחֲבֻרָתוֹ נִרְפָּא לָנוּ".
(עו"ד איתן מלמד, ממתפללי בית-הכנסת "היכל יעקב")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

פרקי ילדות

מה יש לילד לעשות עם בלוק קרח?…

כאשר גבר העוני בירושלים, היו צריכים ממש מסירות נפש כדי לשלוח ילדים ללמוד תורה, כי הורים רבים נאלצו להשתמש בילדיהם לעזרה בפרנסה.

נקיות

ריח של צלבים…

מייד פנתה הרבנית לבדוק מה רע יש במפה, והנה גילתה שחלק מעיטורי המפה הם צלבים…

זריזות

האופי כן קובע

אם הרב יכול לצחוק ולנשום בעוצמה כזאת שקרעה את המסכה מעל פניו, נראה כי התפילות כבר עשו את שלהן והרב אינו נצרך עוד לטיפולינו…

תורה

גרסא דינקותא

חברו מילדות של מרן הרב מספר מכלי ראשון סיפור עם ניחוח של פעם… גם לפני יותר מ 70 שנה שמרן היה ילד אהבת התורה פיעמה בליבו.

ילדים זו שמחה

כוחה של ברכה

הרב בירך אותו, ואחר כך הסתכל לצדדים לחפש את המלווים של החתן. אני עמדתי בצד, כדרכי. כשהרב הבחין בי הוא שאל אותי: מה אתה רוצה ברכה? אמרתי לו: ילדים!

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה