מבית דרכי הוראה לרבנים

חלום של ערבית

בוקר אחד התקשר אלי הבעל וסיפר לי שהוא חלם בלילה את הרב מרדכי אליהו זצ"ל בא אליו בחלום ואומר לו: תקפיד על תפילת ערבית ובעזרת ה' יהיו לכם ילדים משלכם!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

אני מדריך חתנים בישיבת אלון-מורה, ואם יש צורך בדבר אני מלווה אותם גם אחרי שהם מתחתנים.

אחד החתנים שליוויתי לא זכה בילדים. שנים רבות של צער היו מנת חלקם של בני הזוג, והם לא זכו לחבק ילד משלהם. המציאות הזאת היא קשה מנשוא, מציאות של כאב פנימי מתמשך, שלעתים גם צף ועולה על פני השטח.

ליוויתי את הזוג בניסיון לייעץ להם ולהקל על הכאב. אבל פתרון אמיתי לא יכולתי לתת.

בוקר אחד התקשר אלי הבעל וסיפר לי שהוא חלם בלילה את הרב מרדכי אליהו זצ"ל בא אליו בחלום ואומר לו: תקפיד על תפילת ערבית ובעזרת ה' יהיו לכם ילדים משלכם.

עוד סיפר לי, שהוא אף פעם לא היה בקשר עם הרב מרדכי אליהו או עם רבנים אחרים מלבד אלו שבישיבה, ושאל אותי מה עליו לעשות.

אמרתי לו שיעשה מה שהרב אליהו אמר. הוא קיבל על עצמו להתחזק בתפילה זו. להקפיד יותר שלא להפסיד תפילה במניין בערבית. להשתדל במיוחד על כוונה בתפילה זו.

כעבור חודש התקשר אלי הבעל נרגש מאוד. הנס קרה. אשתו נפקדה בלי שום טיפול. הוא שאל אותי איך זה קורה, והשבתי לו שהצדיקים ממשיכים אחרי פטירתם את מה שהם היו עושים בחיים חיותם. כל ימי חייו של הרב אליהו הוא היה קשור בצערם של ישראל, ובמיוחד בצערן של הנשים העקרות המעוכבות המחכות לילד. הוא היה מרבה להפיל תחינתו בעבורן, ושמענו על כך הרבה סיפורי פלא כאשר הוא היה בחיים. והנה הוא ממשיך גם עכשיו, בהיותו בעולם העליון, להפיל תחינתו על אלה המעוכבות מללדת. יהי רצון שימשיך להתפלל על כל המעוכבים, על הקמת שכינתא מעפרא ועל הגאולה השלמה, שכל כך היה משתדל עליהם בחיים חיותו.
(הרב מרדכי וולנוב, ר"מ בישיבת אלון-מורה)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

ענווה

בן עלייה

ביקש ממני אחד המתפללים לעלות לתורה. אמרתי לו שהיום זו ה"עלייה" של כבוד הרב. הוא הלך מייד לכבוד הרב וביקש ממנו שיוותר לו כדי שהוא יעלה. כמובן שכבוד הרב ויתר לו והוא עלה…

לאחר פטירתו

גם ציפור מצאה בית

בערב יום כיפור לאחר פטירת הרב הלכתי לציון של הרב ואמרתי לו: כבודו אמר לי לקנות בית, אני מנסה שנתיים ולא מצליחה. אני מבקשת מהרב שיקיים את הבטחתו ואני אארגן קבוצה של בנות שתעשה משהו לעילוי נשמת הרב…

רוח הקודש

תביעה לפשרה

חזרנו לאולם הדיונים, והשופטת חזרה על בקשתה בתוך האולם: תגיע לפשרה. התובע לא נענה, וכך היא המשיכה ולחצה עליו במשך שלושת-רבעי שעה. לבסוף הוא הבין שאם הוא לא ישמע בקול השופטת שכל כך לוחצת, היא עלולה לשפוט אותו לרעה בדיון, אם יתקיים, ולכן הסכים לפשרה…

טהרה

מרוקרליבך

ראיתי שהברכה של הרב אליהו מתחילה לעבוד במהירות. הגענו ללשכה, ומייד ראש העיר קיבל את פנינו. לאחר שהתיישבנו הוא פנה אלי ואמר: "מר אלבז, אני מתפלא עליך. למה אתה לא חולם גדול? למה אתה חולם קטן? תחלום גדול!"

ילדים זו שמחה

פתקא טבא

הפליא אותנו מאוד הביטחון של הרב ונקיבת התאריך של שמחת תורה. זה לא היה נוסח רגיל של ברכה, זה היה נוסח של ברכה עם ביטחון. זה התאריך שבו תבושרו בשורות טובות. וכך זה קרה!

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה