מבית דרכי הוראה לרבנים

היהלומים שבכתר

הלכתי לרבנית צביה, והיא נתנה לי חתיכות מהאתרוג למסור להם, תוך כדי שהיא מזהירה אותי ואומרת: תשמור על חתיכות האתרוג הללו יותר מיהלומים. אלו חתיכות מהאתרוג שהרב עשה בו הקפות בסוכות. תן לזוג שיברך עליהן ויאכל אותן בשעה הראויה.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

לגיסי ולגיסתי לא היו ילדים במשך חמש שנים. הטיפולים לא עזרו, והם החלו לחשוב על אימוץ. אחרי פטירת הרב מרדכי אליהו זצ"ל יצאו הספרים בסדרת "אביהם של ישראל", והם קראו בהם על זוגות רבים שנפקדו מברכת הרב. מייד הם שאלו את עצמם מה שרבים שואלים: למה לא ידענו את זה קודם? למה לא הלכנו לרב מרדכי אליהו כשהיה עדיין בחיים?

בנו של הרב, הרב שמואל אליהו שליט"א, הציע לבקש מאמו, הרבנית צביה אליהו שתחיה, חתיכה מהאתרוג שהרב בירך עליו בסוכות. פעמים רבות זה עזר – אולי יעזור גם הפעם. הלכתי לרבנית צביה, והיא נתנה לי חתיכות מהאתרוג למסור להם, תוך כדי שהיא מזהירה אותי ואומרת: תשמור על חתיכות האתרוג הללו יותר מיהלומים. אלו חתיכות מהאתרוג שהרב עשה בו הקפות בסוכות. תן לזוג שיברך עליהן ויאכל אותן בשעה הראויה.

קשה להאמין איך הברכה עובדת. לא הרבה אחרי קבלת האתרוג התבשרה גיסתי שהיא מעוברת, ובהמשך התברר שיש לה שני עוברים. ממש סמוך ליציאתו לאור של הספר הזה נולדו לגיסי ולגיסתי תאומות חמודות, רחל ואמונה.
(הרב אבי ברמן, מנכ"ל הou- בישראל)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

רוח הקודש

היה גידול?

לא הבנתי למה התכוון הרב עד שהגעתי לניתוח. בבדיקות שעברתי בסמוך לניתוח לא היה כל סימן ורמז לגידול. זה היה מפליא איך הגידול נעלם לו.

טהרה

היכן מוצאים מים לנטילה?

הרב היה באמצע סעודת פורים. הוא הסתכל עלי והראה לי בידו את המטבח, מקום בו אוכל ליטול ידיים. זה היה פלא, כי לא אמרתי לו מאומה, והוא לא אמר לאף אחד חוץ ממני ליטול ידיים…

קדושה

אור בחדר המדרגות

לילה אחד חזרתי הביתה ב-04:00 לפנות בוקר, ורציתי לקשור את האופנוע שלי בחדר המדרגות. היה חשוך מאוד והתקשיתי למצוא את החור של המנעול. כבר התכוונתי להדליק את האור, אך הנה אני מרגיש אור מאיר מאחורי. לא אור של חדר מדרגות, אלא אור אחר…

תורה

נשותינו – עטרת ראשנו

תמיד הרב היה מעודד את נשות ישראל ישראל ללמוד והתפתח ולהחכים – הכבוד הגדול שמרן העניק לנשות ישראל הצדקניות עד שכינה אותן "כתר לראשינו"!

נקיות

פלפלתא חריפתא

אמר הבבא סאלי לרב: אם אתה לא אוכל, לפחות תשתה! ומזג לרב כוס ערק. הרב, שלא היה רגיל לשתות משקאות חריפים כלל, בירך ושתה והיה חריף לו מאוד. רצה להפיג את החריפות, הגישו לפניו פלפלין, בירך וטעם והייתה חריפותן קשה מהערק!

נקיות

למה לא היית הבבא סאלי?

הבבא סאלי היה בדורנו, ודבר זה יכול לחייב כל אחד, ויבואו אליו בתביעה: מדוע לא היית כמו הבבא סאלי? ואם לא בדרגה שלו אז לפחות חמישים אחוז או עשרים אחוז כמוהו.

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה