מבית דרכי הוראה לרבנים

משחקי ילדות והשכנת שלום

כאשר היה הרב ילד רך בשנים, בגיל בו רגילים ילדים להשתובב ולשחק ברוב מרץ, הוא לא השתתף במשחקם ולא נענה לקריאתם להצטרף אליהם.

מתוך הספר

אביהם של ישראל לילדים

תגיות:

'דודס' היה משחק הכדור האהוב על ילדי ירושלים, אלא שבמקום כדור היו משתמשים בכפיס עץ קצר, בו היו חובטים במקל ארוך כדי שיתרומם באויר וידלג מתחנה לתחנה. אחרים היו משחקים ב'פיניונס' (הם צנוברים שהיו רגילים הילדים לאסוף מאצטרובלי עץ האורן ולדפוק עליהם באבן עד לפיצוחם. ילד אחד היה בירושלים שלא נמשך אחר משחקים אלו: הרב, שנעימה וטובה היתה לו התורה הקדושה יותר מכל דבר אחר.

שמא נחשוב שהרב היה מתבדל מן הילדים ומחמת כן לא אהבוהו – אך המציאות היתה שונה לחלוטין. בהיותו ילד נוח ואציל, כולם אהבוהו והחשיבוהו וילדים התחרו ביניהם מי זוכה יותר לקרבתו של הילד הצדיק. עד כדי כך היה מעמדו איתן, שבכל פעם שהיו הילדים מתקוטטים ביניהם, אם על משחק שלא הוכרע או תגרה שפרצה ולא מוצאים את מי להאשים, היו באים אליו ומבקשים שישמע טענות הצדדים ויכריע ביניהם. מוסיפה אחותו הגדולה, מרת רחל בן חיים ע"ה, ואומרת: "אנחנו אמרנו שרואים שיש לו חוש לדיינות, מה שנתאמת והוכח בשנים הבאות. אבל בעיקר היינו מתפלאים מהצורה שכולם סומכים עליו ומקבלים את דבריו, וזאת מחמת היותו נוח באופן מיוחד".

ואם לא היו באים אליו ומבקשים שישפוט בין הנצים, היה הרב ניגש בעצמו אל חבריו המתקוטטים ומציע לנהל 'משפט' בין הצדדים. זה היה ה'משחק' שלו ותמיד הסתיים המשחק בהשכנת שלום בין הילדים המסוכסכים.

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

הולדתו

הולדתו של מרן הרב

את מסכת חייו של הצדיק המקובל הקדוש רבי מרדכי אליהו זכותו תגן עלינו אנו פותחים ביום הולדתו, כ"א באדר תרפ"ט,

דרכי הלכה

הגדרות חדשות בכשרות אתרוגים

כשמדברים על הפסיקה של הרב בארבעת המינים, מעניין מאד להתייחס גם לצורה בה התבטא ובאיזו צורה חילק והגדיר את רמות הכשרות וההידור.

זריזות

איך אני יודע שאני צדיק?

הרב נכנס לרכב, נאנח ושאל אותי: "רענן, איך אני יודע שאני צדיק?" הייתי קצת המום מהשאלה, אבל לפני שהספקתי לחשוב ולענות איך עונים לשאלה כזאת הרב כבר ענה לי

תורה

אתם צוחקים ואני בוכה

איך מרן מגיב כשילד קטן בן שלשו שנים מטיח בו "לא בירכת אותי"! ומוסר השכל גדול שקיבלו הקהל באותו רגע…

תורה

שכחת את הסוכרייה

ילד קטן אוהב סוכריות… מה קורה כשילד צדיק כזה רץ וכמעט… מפיל את הרב?

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה