מבית דרכי הוראה לרבנים

הנה עין ה' אל יראיו

באותו יום, קודם הפיגוע, ביקש הרב אליהו זצ"ל להתפלל בכותל המערבי לביטול איזו גזירה שאף אחד לא ידע מה היא, ורק אחר כך התבררה כפיגוע שבו נהרגו שמונת תלמידי הישיבה. על כן רבים היו בכותל באותה תפילה, וכך גם אנחנו...הרב יצא באותו יום מהכותל בפנים חתומות, שלא כדרכו.

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

סיפר הרב מאיר אדרי, ראש ישיבת נווה הרצוג, אשדוד: יום לפני הפיגוע בישיבת "מרכז הרב", הגעתי עם התלמידים שלי מהישיבה, להתפלל בכותל. באותו יום, קודם הפיגוע, ביקש הרב אליהו זצ"ל להתפלל בכותל המערבי לביטול איזו גזירה שאף אחד לא ידע מה היא, ורק אחר כך התבררה כפיגוע שבו נהרגו שמונת תלמידי הישיבה. על כן רבים היו בכותל באותה תפילה, וכך גם אנחנו.

אני זוכר היטב את האירוע הזה, כי התוכנית שלנו הייתה להיות עם התלמידים בישיבת "מרכז הרב", ורק בגלל התפילה השתנתה התוכנית שלנו והתפללנו בכותל. ממש ניצלנו בנס.

התפללנו עם הרב וליווינו אותו ביציאתו מן הקודש. הרב יצא באותו יום מהכותל בפנים חתומות, שלא כדרכו. רבים-רבים הקיפו אותו, ואני עמדתי רחוק. רציתי לבקש ממנו ברכה על הבת שלי, אך לא ידעתי איך לגשת אליו. כשראיתי שאיני יכול להגיע אליו, נשאתי תפילה בעצמי על הבת שלי, בזכות הרב. והנה אני רואה אותו מרחוק מסתכל עלי, מושיט את ידו לברכה לכיוון שלי ממש. הבנתי שהוא הצטרף לברכתי על הבת שלי וברוך ה' היא נושעה.
(הרב מאיר אדרי, ראש ישיבת נווה הרצוג, אשדוד)

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

קדושה

כי חילצת נפשי ממוות

כשהבאתי את הדברים בפני הרב ושאלתי אם צריך לפנות לרופא, הוא עשה תנועת ביטול והוסיף "שטויות". "למה שטויות?" הקשיתי. "כשבחורה שחוותה חוויה טמאה, עושה עבודה רוחנית עם עצמה", החל הרב מסביר, "הרוחניות הטמאה נפלטת החוצה ויוצאת דרך תופעות גופניות של הקאה, חום וכדומה, ואז יוצאת ממנה הטומאה. הגוף מנקה את עצמו לקראת התקדשות".

תורה

גרסא דינקותא

חברו מילדות של מרן הרב מספר מכלי ראשון סיפור עם ניחוח של פעם… גם לפני יותר מ 70 שנה שמרן היה ילד אהבת התורה פיעמה בליבו.

רוח הקודש

האם הרב חזה את הפציעה של אחיו?

כשאחי נפצע רצתי מייד אל אחי מרדכי, והוא הלך לקרוא לאמא שלנו. בינתיים לקחו את נעים לבית-החולים והתברר שקליע חדר לרגלו במקום מסוכן והרופאים רצו לכרות לו את הרגל. הלכנו לחכם צדקה הזקן, והוא אמר לנו לא לחתוך את הרגל. אמא שלי עמדה על כך שלא יחתכו את הרגל שלו, וברוך השם הרגל של אחי חכם נעים ניצלה…

ענווה

איה מקומו של כבודו?

עם אחת היה מתפלל אחד שישבו על מקומו והוא כעס מאוד. ממש היפך ההנהגה של הרב. הסתכלתי על הרב, והוא לא נע ולא זע. אי-אפשר להבין את העוצמה של הענווה שלו. עוצמה של שתיקה.

לאחר פטירתו

חלום של ערבית

בוקר אחד התקשר אלי הבעל וסיפר לי שהוא חלם בלילה את הרב מרדכי אליהו זצ"ל בא אליו בחלום ואומר לו: תקפיד על תפילת ערבית ובעזרת ה' יהיו לכם ילדים משלכם!

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה