מבית דרכי הוראה לרבנים

לא למדתי לכעוס

שיהודי בא לבקש ברכה בעבור חבירו.. בהמשך מבקש אותו יהודי מהרב שלא יכעס על כך שחברו לא עשה מה שהרב אמר... השיב לו הרב: "מעולם לא כעסתי ולא הקפדתי. עדיין לא למדתי לכעוס".

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

תגיות:

כל מי שהכיר את הרב זצ"ל ידע שהרב לא כועס אף פעם. סיפר פעם שלום כהן, כי חבר שלו בא לבקש עצה וברכה מהרב בעניין כלשהו, ולבסוף לא עשה מה שהרב אמר לו. שלום הרגיש לא נעים וביקש שהרב לא יכעס על כך שחברו לא עשה מה שהרב אמר. השיב לו הרב: "מעולם לא כעסתי ולא הקפדתי. עדיין לא למדתי לכעוס".

פעם אחת דיבר הרב על כעס, כפי שמספר ישראל טוויל, חזן בבית-הכנסת "היכל יעקב": לאחי היה התקף לב, קרע באבי העורקים. לקחו אותו מייד לבית-החולים "שערי צדק" ואמרו לו שצריך ניתוח דחוף. אמר לי אחי: אני לא עושה שום ניתוח בלי ברכת הרב. זה היה כבר אחרי חצות לילה. הרופא אמר לנו להזדרז, כי זה לא קשור לרב, זה קשור לרופאים. אבל אחי לא זז בלי ברכת הרב.

התקשרתי וביקשתי אלף סליחות על השעה המאוחרת. אמר לי הרב: "הייתי כועס עליך אם לא הייתה מצלצל. שיעשה את הניתוח, ואני עושה פדיון נפש".

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

טהרה

נס פך השמן

הרבנית שמעה ונדהמה: "איך אפשר לחלק לכל עשרות האנשים שיש כאן מאותו בקבוקון קטן?", אך הרב הרגיע אותה ואמר לה שיחלק להם עם כפית. זה עדיין לא יספיק, חשבה הרבנית, אבל לא אמרה דבר…

שנות בחרותו

אוהב את התוכחות

בתקופה שהרב למד בישיבת 'פורת יוסף' היה חכם זקן ושמו רבי אברהם ענתבי-סקא זצ"ל,

דן דין אמת

חכמת הרב – לעיני העמים!

היה זה בתקופה הראשונה שהרב שימש כדיין בעיר באר שבע, שהתגלגלו הדברים והרב זכה לקדש שם שמים בקרב הגויים ונודע כ'חכימא דיהודאי', לקיים מה שנאמר "ושמרתם ועשיתם כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים אשר ישמעון את כל החוקים האלה ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה".

רוח הקודש

קמחא דפסחא לחבר כנסת

לפני שעה התקשר אלי הרב אליהו ושאל אם הבאתי לך קמחא דפסחא. שאלתי את הרב מה פתאום, הרי מדובר בחבר כנסת לשעבר והוא בוודאי מקבל פנסיה יפה, והשיב לי הרב: תן לו מנה כפולה ומכופלת, ועכשיו ועתה. עשיתי כמצוות הרב, העמסתי שתי מנות, שמתי ליד ביתך והלכתי…

רוח הקודש

חתן חשוב

פעם אחת הורה לי הרב לבדוק את התפילין. הבאתי אליו את הפרשיות, הוא הסתכל ואמר לי מייד שהסופר שכתב אותן היה חכם רפאל, בנו של חכם אפרים הכהן. הוא היה סופר ותיק שלא כותב הרבה. אבל בזכות סבי הרב גורג'י הוא כתב לי תפילין.

תורה

לא נצרך לשום אדם

שנתו של הרב נדדה באותה לילה – שאלה הרת גורל עמדה לפתחו – הרב לא הלך לישון כלל, הוא ישב לעיין בדבר לעומק. משהגיע לכלל הכרעה, נטל דף ועט וכתב תשובה שלמה נגד הפסק של חבריו להרכב…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה