מבית דרכי הוראה לרבנים

יש שכר לפעולתו

הרבנית סיפרה לנו שבכל יום הרב מתפלל על הבת שלנו, גם כשהוא-בבית החולים. זה ממש הדהים אותנו. איך אדם כל כך סובל ועדיין חושב על צערם של אחרים!

מתוך הספר

אביהם של ישראל חלק חמישי

בנושא:

כשהבת שלי הייתה חולה, הרב זצ"ל היה מתפלל לרפואתה. צריך להבין שכאשר הרב היה מאושפז בטיפול נמרץ בבית-חולים, מצבו היה לפעמים כל כך קשה עד כדי כך שהרופאים היו מתפלאים על כך שהוא לא מתאונן על מצבו ועל כאביו. אולי כי הוא היה עסוק בלנסות לרפא את כאבם של אחרים. כמונו, למשל.

בוקר אחד התקשרה אלינו הרבנית שתחיה כבר בשעה 08:00 ושאלה מה שלום הבת שלנו. היא סיפרה שהרב בבית-החולים שאל לשלומה של הבת. אמרנו לה שהרב לא יטריד עצמו בנו, כי הוא צריך ישועות לעצמו. הרבנית סיפרה לנו שבכל יום הרב מתפלל על הבת שלנו, גם כשהוא-בבית החולים. זה ממש הדהים אותנו. איך אדם כל כך סובל ועדיין חושב על צערם של אחרים.

בכל מקרה, הבנתי שביום הזה יקרה משהו מיוחד, וחיכיתי לראות מה ילד יום.

ובאמת, באותו היום הבת שלנו עשתה בדיקת MRI, וכבר בשעה 11:00 היא קיבלה תשובה ששימחה אותנו מאוד. מייד אשתי הלכה לבשר לרבנית על התוצאה החיובית, שתבשר לרב שיש ישועות, שיש שכר לפעולתו.
(ר' עזרא ברנע, חזן בית-הכנסת "היכל יעקב")

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

ענווה

הבושם של הרב

פעם אחת הזדעזעתי כששמעתי את הרב אומר: אתה חושב שכל הכבוד הזה הוא בגללי? לא ולא. זה בגלל התורה שאני אומר להם. תראה איזה כבוד יש לתורה!

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

"ואל תקרב אל פתח ביתה"!

כשהיה הרב באחת הקהילות הגדולות בארצות הברית, בא יהודי חשוב והזמין אותו להשתתף בברית מילה שהוא עורך לבנו, ואף כיבד את הרב שישמש סנדק וימולו את הרך הנולד על ברכיו.

רוח הקודש

האם הרב חזה את הפציעה של אחיו?

כשאחי נפצע רצתי מייד אל אחי מרדכי, והוא הלך לקרוא לאמא שלנו. בינתיים לקחו את נעים לבית-החולים והתברר שקליע חדר לרגלו במקום מסוכן והרופאים רצו לכרות לו את הרגל. הלכנו לחכם צדקה הזקן, והוא אמר לנו לא לחתוך את הרגל. אמא שלי עמדה על כך שלא יחתכו את הרגל שלו, וברוך השם הרגל של אחי חכם נעים ניצלה…

לאחר פטירתו

הרב מסייע כבר ב"שבעה"

כבר למחרת בבוקר, התקשר אליי גיסי ואמר שקהילה קדושה באחד המקומות בארץ מחפשת רב ושאל האם אני מעוניין. אמרתי שאשאל את מורי ורבי. הרב חשב ושאל האם נסעתי לקבר של הרב זצ"ל, והשבתי שכן. הוא אמר לי לקבל את ההצעה

טהרה

כוחה הגדול של אהבת ישראל

עוזריו של הבבא סאלי לא הבינו מה בדעתו של רבם לעשות, אך משהביאו כוסות כמצוותו, עמדו נדהמים וראו כיצד יושב רבם ומוזג כוס אחר כוס בערק, עד שמילא את כוסותיהם של כל באי הכינוס. לפחות מאה משתתפים היו שם, וכולם זכו לשתות מן הבקבוק ה"ריק"…

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה