מבית דרכי הוראה לרבנים

נגן וידאו

המברק של יצחק רבין – מאת ה' היתה זאת

איזה מברק מפתיע נשלח מרבין בהיותו רמטכ"ל במלחמת ששת הימים • מה הסכנה באמירת "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה" • מאת ה' הייתה זאת!

אורך הוידאו:

2:37

דבר תורה ל

בנושא:

 

 

מאת ה' היתה זאת" – המברק של יצחק רבין

רבין כותב, החתימה שלו (הרב מציג את המכתב לפני הקהל): "רב אלוף יצחק רבין", כי הוא היה הרמטכ"ל, הוא כותב כך:

 

"מאת ה' היתה זאת היא נפלאת בעינינו…" – זה המברק שלו! 

רבין אומר שבמלחמת ששת הימים – נכון היה נשק! אבל כמה היה?! כלפי הגויים שהיו מסביבנו!

הרי עבדל נאסר (ימ"ש) התכונן לשתות קפה בתל אביב! כבר היה הכל מוכן! סגרו את המיצרים וגמרנו! ועם ישראל היה במצב קשה מאוד! אבל ברוך ה' – התפללו, התפללנו והתפללנו! וצומות! ותפילות! וזעקות!

וה' שמע את התפילה – "מאת ה' היתה זאת" – הוא אומר בעצמו, "היא נפלאת בעינינו". 

ואני מזכיר עוד דבר על רבין: כשנגמרו הסקאדים – דינר, צריכים כסף לישיבה, אז הביאו את רבין, אמרו לו תבוא. אז הוא בא! (ברקע שומעים אזעקה ואת קריאת ה"נחש צפע" שהוכרזה לאות התקפה והוראה להכנס ל"חדרים אטומים"). אז הוא אמר: "במעמד הזה אני רוצה להגיד לכם: מלחמת הסקאדים שהיתה נגד עם ישראל, מה שתכננו הגויים לעשות לנו – זה נס מהשמים!". 

ה' עושה עמנו חסדים! חסד ועוד חסד ועוד חסד ועוד חסד! בכל רגע ורגע, על כל נשימה ונשימה אנחנו חיים בחסד! אוייבים מבפנים! אוייבים מבחוץ! והם לוחצים ועושים לנו צרות! וברוך ה' – עם ישראל חי וקיים!!

(ברקע מצולמת כתבה מצולמת עם אשה שמספרת לנו את הנס שקרה עמה במלחמת המפרץ, והמשך הסיקור):

"סיפרו לנו שהצילנו אותנו אתמול, שהארון קיר – חזק מאוד – מלפני עשרים וחמש שנה, משהו גדול, הוא לא קבוע בקיר, הוא נפל, נפלו כל הבתים פה, השכיבו אותו והמסגרת מהחלון – נשכבו אחד על השני והם עשו לנו סכך…". לו היה הטיל סוטה ולו ב-100 מטרים, היה פוגע בשכונת מגורים. "נס" – אומרים התושבים…. [התייחסותו של מר משה רום – ראש עיריית חולון דאז]: "אני חושב שזה נס גדול שארע פה שלא נפגעו מיכלי הדלק, ומכבי האש של חולון חסמו חסימה שלא תעבור לצד המסוכן יותר…"

לא להגיד "כוחי ועוצם ידי"!! אם חס וחלילה נאמר, אז יאמר הקב"ה: "מה? אתם לא סומכים עליי?! אתם לא בוטחים בחסדי ה'?! נראה מה הכח שלך! נראה מה כחך ועוצם ידך!

אנחנו אומרים, לא! "רבונו של עולם! חסדי ה' יתברך שמו ויתעלה!" אז אדם עכשו צריך חמישים שנה לקחת את כל העיתונים מהעבר ולקרוא כל יום איזה חסדים! כמה חסדים עשו עמנו…

 

 

 

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

משמעות השם חנוכה ונס פך השמן

כמה שמות קדושים ורמזים יש במילת "חנוכה"? • מה השם היותר נכון "חנוכה" מלשון "חינוך או מלשון "חנו-בכ"ה"? • ואיך טיהרו את כלי המקדש?

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה