מבית דרכי הוראה לרבנים

אדני חסד לבית של תורה

במה היה החתן עסוק ביום חתונתו? גאון מופלג ואיש הלכה שכמותו, בוודאי הרהר בדברי תורה והלכה הנוגעים לחופה ולקידושין. או שכבן ביתם של גדולי המקובלים התאמץ להעמיק בכוונות ובסודות הקבלה הקשורים למעמד נשגב זה.

מתוך הספר

אביהם של ישראל לילדים

מספר אחד מידידיו הקרובים של הרב, הגאון רבי אליהו לוי שליט"א (ראש בית המדרש לרבנים ודיינים 'יד הרב נסים'), הזוכר היטב את חתונת הרב, כאשר הוליכוהו לחופה והוא הצעיר עמד מרחוק. בסביבת החופה עמדו עשרות-עשרות רבנים חשובים מאד, והוא צעיר לימים היה וחש אי נעימות להימצא במקום גדולים. והנה נשמעת הקריאה: "אליהו, בוא רגע". והנער אליהו לוי, נרגש ונפעם מפנייתו האישית של החתן אליו, פילס דרכו במעגל המכובדים, וכולם עוקבים אחריו כשהם בטוחים שדבר חשוב יש לו לחתן להגיד לו באותו רגע. אך לא. בסך הכל רצה הרב להנעים לו, שיחוש רצוי ואהוד וידע שהבחין בו והוא מעריך את בואו. הוא דיבר עמו דקה בדברים בלתי חשובים בעליל, אך בעיני הרב הם זכו לחשיבות גדולה. וכי אין זה דבר חשוב לעשות נעים לבחור צעיר ונבוך שאינו מוצא את מקומו בחתונת ידידו העילוי?!…

"ובכך עדיין לא הגענו אל הפסגה", מוסיף ומתאר הגאון רבי מרדכי נגארי שליט"א הרב הראשי למעלה אדומים, "שכן הסיפור הבא מדהים הרבה יותר":

ביום חופתו, הלך הרב להתפלל על קברו של דוד המלך עליו השלום בהר ציון, לשאת תפילה ביומו הגדול ולבקש שימלא ה' משאלות לבו לטובה. בחזרתו, כשהלך לטפס את העלייה הקשה המובילה אל תחנת הרכבת הישנה, ראה הרב סבל זקן הדוחף עגלת משא ומתקשה מאד בעלייה. מבלי שנתבקש, ניגש הרב לעזור לו כשהוא שמח לקיים ביומו הגדול מצות "עזוב תעזוב עמו". בלילה, היה הסבל בין הקרואים לחתונה וכמה גדולה היתה תדהמתו, כאשר ראה שאותו בחור שנחלץ לעזרתו והתאמץ בשבילו הרבה, הוא לא אחר מאשר החתן בכבודו ובעצמו.

על יסודות אלו – של תורה מתוך הדחק, דבקות בקדוש ברוך הוא בכל מחיר ואהבת כל יהודי והתמסרות אליו – הושתת ביתו של הרב. הוא הבית שהיה לימים תל תלפיות לרבבות-רבבות, שידעו כי ממנו תצא תורה וברכה ודבר ה' .

שלח במייל
שלח בוואטסאפ
שתף בפייסבוק
צייץ בטוויטר

אולי יעניין אותך גם:

סיפורים נוספים

מצודתו פרוסה בכל תפוצות הגולה

מוקצה מחמת מיאוס!

באחת הנסיעות של הרב לצרפת, נערכה לכבודו מסיבת קבלת פנים מטעם הקרי"ף – ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת.

שנות בחרותו

אוהב את התוכחות

בתקופה שהרב למד בישיבת 'פורת יוסף' היה חכם זקן ושמו רבי אברהם ענתבי-סקא זצ"ל,

יראת חטא

איש ההלכה

כשהרב היה צריך לצטט פסוק בתוך דברי התורה שלו, הוא היה אומר רק חצי פסוק או שהיה משנה קצת..מי שלא הכיר את הרב היה חושב שהרב אינו יודע לצטט פסוק שלם, והיו אף כאלה שהיו מתקנים את הרב תוך כדי דברים

דן דין אמת

אלוקים ניצב בעדת א-ל

באחד הימים, לפני שפתחו בדיון בבית הדין, שאל אחד הדיינים את הרב לפשרה של התפילה שהוא אומר מתוך הכתב בכל יום.

תורה

לא נצרך לשום אדם

שנתו של הרב נדדה באותה לילה – שאלה הרת גורל עמדה לפתחו – הרב לא הלך לישון כלל, הוא ישב לעיין בדבר לעומק. משהגיע לכלל הכרעה, נטל דף ועט וכתב תשובה שלמה נגד הפסק של חבריו להרכב…

נקיות

ניצל מדג

בדיעבד התברר לי שכבוד הרב לא אוכל טונה בכלל, רק סרדינים שרואים את הקשקשים שלהם ואין שום חשש שמא התערב כריש במקום טונה בתוך הקופסא, בלי שום אפשרות לזהות את הטעות..

אתר הרב מרדכי אליהו

חפש סרטון, סיפור, או שיעור

צור קשר

מעוניינים לשלוח חומר על הרב? או להשתתף בהפצת תורתו במגוון ערוצים? תוכלו ליצור עימנו קשר בטופס זה